TP-Link TL-WA830RE V2 Review

joostroskam 19 maart 2013, 5.353 views

TP-Link TL-WA830RE V2

Pluspunten

• Niet duur
  • Snel aan de praat
  • WPS
  • Mooi Design
  • Duidelijke handleiding
  • Verbetering bereik

Minpunten

• Eerst nog even de juiste plek zoeken
  • Als het kanaal op auto staat (modem) kan hij soms gaan schommelen in verbinding

Beheerbaarheid Score: 4
Slecht bereik :(
Na veel gezeur van mijn ouders over het slechte bereik op hun kamer boven moest ik op zoek naar een oplossing. De huidige experiabox van KPN had geen sterk signaal. Na even zoeken viel mijn oog op de TP-Link Range Extender (TL-WA830RE). Deze heb ik toen meteen besteld.

Post! :)
Na 2 dagen kwam de postbode mij verrassen met een pakketje. Meteen viel mij op dat het plaatje op de doos anders was dan het plaatje op internet. Het was wel exact hetzelfde apparaat, alleen in een nieuw jasje. Het ziet er mooi en modern uit.

What's in the box?
-Garantieboekjes
-2 Antennes
-UTP kabel
-Stroomadapter
-En natuurlijk de range extender zelf!

Aansluiting
Na snel de quickstart guide doorgekeken te hebben ging ik aan de slag. Niet via WPS gedaan aangezien ik het via de vertrouwde bekabelde manier wilde doen. Zo kon ik gemakkelijk het kanaal (channel) etc. instellen via de webpagina. Ik heb de extender ongeveer midden in het huis geplaatst en op een hoge kast gezet.

Resultaten
Het bereik is aanzienlijk verbeterd! Mijn ouders hebben veel meer bereik en de verbinding is stabiel. Ik kan nu zelfs achter in de tuin nog de wifi ontvangen.

Kortom, voor weinig geld een hele goede oplossing die makkelijk zelf aan te sluiten/in te stellen is! :*)

Heb jij ook een TP-Link TL-WA830RE V2?

goed verhaal met een mooi plaatje
is het normaal dat het mac-adres van de lan dezelfde is als die van de wireless?
Zie ook: http://i42.tinypic.com/301es8o.jpg