Wavemaster MX-3+ Review

Monochrome 19 maart 2013, laatste update op 5 mei 2013, 913 views

Wavemaster MX-3+

Pluspunten

• Bovengemiddeld goed geluid in deze prijsklasse
  • Volumeregeling lage tonen
  • Stijlvol design, dat niet snel 'uit de toon valt' in een bepaalde setup

Minpunten

• Volumeregeling soms niet 'lineair'

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Ik heb deze set inmiddels een tijdje, en was er zo over te spreken dat ik een tweede set gekocht heb om aan m'n TV/HTPC te hangen. Dit wordt geen uitgebreide review, maar wellicht kan het iemand helpen die overweegt de MX3+ te kopen

Allereerst, de geluidskwaliteit is uitstekend. Ook middenfrequenties klinken prima, geen overdreven bas (hoewel dit wel kan, door middel van een basvolumeknop achterop de subwoofer).

De meegeleverde volumeregelaar is superpraktisch. Hij is vrij klein en het grootste deel bestaat uit de daadwerkelijke volumeknop, waardoor het volume eenvoudig, traploos en nauwkeurig in te stellen is. In sommige games heb ik het idee dat het volume 'niet lineair oploopt', als in, op een gegeven moment moet je de knop erg ver draaien om het volume iets hoger te krijgen. Wat hiervan de oorzaak is weet ik niet, het is niet erg storend.
De volumeregelaar heeft ook een koptelefoonuitgang en een audio in. De koptelefoon werkt, maar geeft een laag volume, waardoor je het volume erg hoog moet zetten om goed geluid uit je headphones te krijgen. Jammer, want als je de headphones zonder na te denken losmaakt kan de halve wijk meegenieten ;)

De line in werkt naar behoren, niets over te zeggen. Ik vind het erg handig dat deze extra ingang gewoon verwerkt is in de volumeregelaar, echt praktisch.

Tenslotte, het ontwerp van met name de satellieten is goed. Eenvoudig maar stijlvol, bovendien kan het zwarte stoffen beschermkapje verwijderd worden voor een andere look, kwestie van smaak maar leuk dat het kan.

Heb jij ook een Wavemaster MX-3+?

Ik heb een vraagje over deze set, zit er op de achterkant van de subwoofer (of ergens anders) ook nog een ingang voor tulpstekkers? Daarmee sluit ik namelijk altijd m'n PS3-geluid aan op mn huidige Z323 setje.

Alvast bedankt!
nope, maar een verloopstukje is natuurlijk niet moeilijk te vinden :)