Cooler Master Blizzard T2 Review

Tvvugt 19 maart 2013, 2.488 views

Cooler Master Blizzard T2

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 3

Ik heb van CoolerMaster de Blizzard T2 en de Hyper T4 mogen ontvangen,
Helaas had ik al een Hyper 212+ maar dit leek mij een leuke manier om ze allemaal tegen elkaar te testen.
Wat ik heb gedaan om deze te testen is de koelers achter elkaar te plaatsen, beginnend bij de T2, toen de T4 en als laatste de Hyper 212+.
Ik heb Speedfan gebruikt om de temperatuur op idle en load te testen.
Voor de load gebruikte in 10 minuten in Prime95 en 20 minuten aan gamen, op een relatief zware game, Battlefield 3.

De rest van mijn systeem bestaat uit:
ASrock Z68 Extreme 3 moederbord
Intel i5 2500k Sandy Bridge Processor overclockt naar 4.5GHz
GEIL Black Dragon 8GB DDR3 RAM
MSI 7950HD Twin Frozr III VGA
CM Storm Enforcer behuizing

Als eerste de Blizzard T2.
Deze heeft een makkelijke installatie, je klikt hem net als de standaard CPU koeler van Intel gewoon vast aan je CPU.

Deze draaide zo'n 35 graden op idle en 60 op load.
Voor een wat goedkoper model, en met een kleine 92mm fan was dit acceptabel.

Toen de Hyper T4

Deze processor was zeer moeilijk te bevestigen, ik moet achter het moederbord (Net als de Hyper 212+) de pinnen bevestigen en dit kostte veel tijd en moeite.
Nadat het eindelijk gelukt was kon het testen beginnen.

De idle temperatuur was 31 graden en de load zo'n 41.
Voor de lage prijs, en het feit dat deze koeler op lucht draait vond ik dit zeer netjes.

Toen ging ik verder met mijn eigen, Hyper 212+ koeling.
Deze is zeer vergelijkbaar met de Hyper T4, maar koelt net ietsjes beter, misschien komt dit echter door een foutmarge of de omstandigheden.

De temperaturen van de 212+ waren 28 graden op idle en 39 graden op load.
Als beste uit de test komt dus de 212+
Helaas wordt deze niet meer verkocht, maar de Hyper 212 Evo nog wel.
Echte kost deze 29 euro, terwijl voor een paar graden meer de Hyper T4 23.50 kost.

Mijn persoonlijke keuze is dus voor de Hyper T4 te gaan, en als je een gemakkelijke installatie wilt, de Blizzard T2 te nemen.

*Extra informatie voor de Blizzard T2 review*

Deze koeler is voor 13.80 echt een enorm goede keuze als je een makkelijk te installeren CPU koeler wilt, het is een 'click and play' koeler!

Heb jij ook een Cooler Master Blizzard T2?