Specificaties 5,3" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Yarvik Ingenia X1 Zwart Review

petervaneckNewbie 18 maart 2013, 1.942 views

Yarvik Ingenia X1 Zwart

Pluspunten

• zeer goede wifi
  • snelle dual core processor
  • mooi en groot scherm
  • dual sim
  • garantie
  • veel goedkoper dan een samsung of apple maar minstens net zo goed

Minpunten

• ik heb geen negatieve punten kunnen vinden

Ik heb deze Yarvik 5.3inch Phablet nu 2 weken in gebruik en ik ben zeer tevreden. Het aanraakscherm is gevoelig er werkt altijd snel. Verder is de telefoon gewoon zeer snel. Sneller dan de Iphone 4s die ik 2 maanden geleden voor mijn vriendin kocht voor 574,- !!

Door het grote scherm gebruik ik nu geen tablet meer. Ik heb er voor 2 tientjes een 32gb geheugenkaartje bijgekocht en ik zit nu in het vliegtuig film te kijken op deze telefoon die eigen een kruising is tussen een telefoon en een tablet.

De batterij werkt prima. Bij normaal gebruik ( beetje bellen, whatsappen en internetten ) houdt hij het wel 3 dagen vol. Als de batterij 100% vol is het mij nog niet gelukt om de batterij leeg te krijgen in 1 dag.

In mijn gezin zijn 2 iphone4 gebruikers (mijn vriendin en mijn dochter) en beide zouden heel graag van toestel willen ruilen maar dat doe ik niet !

De dual sim functie heb ik uitgeprobeerd en deze werkt echt super. Beide nummers kunnen tegelijk aan staan en ben je dus op beide nummers bereikbaar.Echt een heel handige functie voor mensen die werk en prive telefoonnummer gescheiden willen houden of voor als je regelmatig in het buitenland bent. Gewoon een goedkoop prepaid kaartje erbij en gaan met die banaan. Kun je ook voor weinig internetten in het buitenland.

Waar ik echt verbaasd van ben is het zeer goede wifi bereik. Je leest nog weleens dat dit bij goedkopere producten minder goed is. Niet bij deze Yarvik.

Ik heb geen minpunt kunnen ontdekken aan dit toestel en zal hem iedereen aanraden. Zeker gezien de prijs van 279,- die ik heb betaald. Voor die prijs krijg je er 2 jaar garantie op en ze komen de telefoon in heel Europa bij je ophalen en na reparatie weer terugbrengen. Gedurft! Ik hoop niet dat dat bij de mijne nodig is want ik ben verzot op mijn Yarvik smartphone .

Ik lees bij de andere review over de homebutton, en de 4 rijen apps ipv 5. De homebutton zit er op dezelfde plek op als bij de iphone alleen ‘achter glas’. Werkt prima bij mij. Dat er 4 rijen apps opzitten is volgens mij bij alle telefoons. Bij de Iphone 4s in ieder geval wel. En de batterij, ja die moet je wel even helemaal volladen als je de hele dag als een gek gaat zitten internetten.

Heb jij ook een Yarvik Ingenia X1 Zwart?

Misschien kun je kijken naar eventuele kopjes, tekstopmaak en alinea's. De tekst is zo wat moeilijk te lezen.
Hoe werkt de GPS unit...snelle fix...stabiel?
Een goeie opsomming van de mogelijkheden van deze betaalbare alleskunner. Ben benieuwd naar de ontwikkelingen van deze smartphone en ga eens overwegen om de oude lui te laten kijken naar dit toestel.

ps. Iets (en de versheid van je profiel) zegt me dat je een 'marcom' manager bent van Yarvik zelf...
Ik ben inderdaad nieuw op tweakers.net maar ook niet meer dan dat
Ik heb het bij de andere reviewer ook al gevraagd maar zou ook van jouw graag de benchmark resultaten willen weten. Want zelf ben ik namelijk aan het twijfelen tussen deze telefoon en de allview p5 quad. Zou je deze benchmark op je telefoon willen draaien? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.passmark.pt_mobile&hl=nl en deze ook https://play.google.com/store/apps/details?id=com.antutu.ABenchMark&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5hbnR1dHUuQUJlbmNoTWFyayJd ?

Dan kan ik de prestaties mooi vergelijken met de p5 quad die zijn namelijk als volgt:

passmark
Overall Passmark Comparison: 1973