Specificaties 73GB HDD (SATA-150) - Bekijk alle specificaties

WD Raptor WD740GD, 73GB Review

airliner 1 februari 2006, 936 views

WD Raptor WD740GD, 73GB

Pluspunten

• Snelheid
  • Betrouwbaarheid en stabiliteit

Minpunten

Ik gebruik deze schijf nu al bijna een jaar met grote tevredenheid en zonder een enkel probleem, vandaar dat naar mijn mening de "Stabiliteit & betrouwbaarheid" zeer goed te noemen zijn. Over de "Ondersteuning door fabrikant" heb ik daarom ook geen mening. Prestaties zijn natuurlijk bekend, zeer goed te noemen dus. Ook de geluidsproductie is goed, in een kwaliteits behuizing nauwelijks hoorbaar. In vergelijking met SCSI schijven kost deze hardeschijf natuurlijk een schijntje (featureset), zeker nu de prijs een stuk gedaald is. Ik heb er nog 200 euro voor betaald. Tegenover 7200rpm schijven is deze schijf toch vrij prijzig gezien de "geringe" opslag. Ik gebruik de schijf niet voor server gerelateerde activiteiten, het verschil in snelheid merk ik wel bij het opstarten, laden van games, kopieren etc. Tot nog toe zeker geen spijt van deze aankoop.

Heb jij ook een WD Raptor WD740GD, 73GB?