Sony NEX-5K + 18-55mm f/3.5-5.6 OSS Zwart Review

Worsteneter 18 maart 2013, 297 views

Sony NEX-5K + 18-55mm f/3.5-5.6 OSS Zwart

Pluspunten

• goede kwaliteit foto's
  • licht
  • klein

Minpunten

• flitser is irritant dat het er niet ingebouwd zit
  • toch aardig wat stof op de sensor gekregen
  • prijs, ik had destijds een koopje maar over algemeen prijs hoge kant

Uitbreidbaarheid Score: 3
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 3
Ik heb deze NEX-5 gekocht in de zomer van 2011 omdat ik graag een handzame camera wou, maar geen simpele point-and-shoot want dan had ik ook wel foto's met mijn telefoon kunnen maken.

De camera maakt door zijn sensor en goede lenzen prachtige foto's. Het menu is heel makkelijk voor de beginnende schieter met modi voor landschappen/nacht etc. waar vooral de 'uit de hand-nacht' modus erg handig is!

Verder kun je ook zelf meer dan genoeg pielen door de standen A,S etc.

Wat voor mij het beste was van deze camera, is dat die klein is. Ik had hem namelijk altijd in m'n daypack van mijn backpack, en die klikte ik op mijn borst (aan de schouderhengsels van mijn backpack). Een DSLR zou veel te groot zijn om in die tas te passen en zwaar. Deze paste prima tussen m'n papieren en portemonnee en was erg makkelijk snel te pakken en weg te stoppen.

Heb jij ook een Sony NEX-5K + 18-55mm f/3.5-5.6 OSS Zwart?