OCZ Vertex 2 60GB Review

PAPPLE 17 maart 2013, 731 views

OCZ Vertex 2 60GB

Pluspunten

• Wordt overal in herkend
  • Goede ondersteuning
  • Snelle service (RMA)

Minpunten

• Niet betrouwbaar genoeg

Als vervanging voor mijn twee WD-raptors, heb ik deze SSD van een medetweaker overgenomen.

De ruimte op de schijf was genoeg, aangezien ik deze enkel als opstartschijf gebruik.
De eerste keer opstarten ging perfect en een kwartiertje later draaide een kersverse installatie op de schijf.
De ellende begon pas nadat ik inneens niet meer van de schijf kon booten. Na overleg met de tweaker waarvan ik hem had overgenomen ben ik het RMA proces gestart. Ik kon de schijf naar een adres binnen nederland sturen, en heb zeer snel een vervangend exemplaar binnengekregen. Topservice dus.
Echter heeft dit hele verhaal zich binnen 4 maanden 3 maal herhaald. Uiteindelijk heb ik een exemplaar ontvangen die het volhoud.
Dat is ook de reden achter de 1 sterren rating bij stabiliteit en betrouwbaarheid.

De prestaties heb ik op voldoende gezet, omdat ik weet dat het niet de nieuwste schijf meer is, dat was ook al niet zo toen ik hem aanschafde, maargoed.
Het is dat de fabrikant zo'n goede ondersteuning aan mij gegeven heeft. Maar van mijn part hadden ze deze SSD's beter kunnen produceren met iets stabielere componenten.

Heb jij ook een OCZ Vertex 2 60GB?

Niks vreemds hoor. Ik bezit dezelfde schijf. Bende ellende, steeds RMA. Wordt niet herkend

Snelheden zijn top!
Toch vreemd, ik had ze dan al lang uit de winkel gehaald, maargoed.
Helaas inderdaad bekend verhaal met deze serie... Hopelijk kan je nu weer een tijd vooruit met je exemplaar.
Toevallig vorige week m'n vertex 2, 60GB als RMA verstuurd en is omgeruild voor Agility 3.
DIt nadat de vertex helemaals niet meer deed, werdt niet eens meer herkend.
Aangemeld als RMA bij OCZ en kreeg direct bericht terug dat deze bij defect vervangen ging worden voor Agility 3 aangezien de Vertex 2 niet meer op voorraad was.
Hier had ik geen problemen mee en binnen een week was alles afgehandeld.
Heb, vorig jaar al, een Vertex 3 ter vervanging gekregen voor een defecte vertex 2 !

deze Vertex 3 draait zelfs op sata III (6Gbps) en is tot nu toe stabiel (vanaf 25-4-12) :)

Dus ben ik ook uiterst tevereden met de OCZ SSD's _/-\o_
Ik gebruik nu al 2 1/2 jaar twee van deze schijven in een stripe zonder issues. Zo kan het dus ook.
Ik heb deze 23 maanden geleden aangeschaft. na 4 maanden ging hij kapot en weer eenzelfde nieuw exemplaar teruggekregen. maar die is nu ook stuk. Komt door de Sandforce controllers. Bij de nieuwste series zijn ze daar geloof ik van afgestapt. koop deze dus niet tweedehans
heb deze schijf al twee jaar in gebruik en zonder problemen, dus de rest heeft gewoon een slechte serie gehad...
Ik adviseer je om van je data een backup te maken, ik lees echt overal dat deze dingen zomaar de geest geven.
Die van mij behoort vanaf vandaag ook tot het dodenrijk. Ik dacht dat hij al ouder dan 3 jaar was maar hij kwam pas in 2012 uit. Ik ga RMA proberen. Ik had hetzelfde probleem een jaar ofzo geleden maar toen was unpluggen en inpluggen voldoende om hem werkend te krijgen. Nu gebeurt er helemaal niets.
Ik heb begin dit jaar alweer een nieuwe met RMA gekregen. Moet dus wel lukken. Al is het de 4e die ik krijg. Deze gaat lekker gesealed en al de kast in. Misschien komt hij ooit nog eens van pas. Wel grappig, 4 SSD's voor de prijs van 1! ;)
Misschien een idee er eentje te verkopen? Ik kwam er net achter dat ik een Vertex 2E heb en niet 2, dus hij is waarschijnlijk ouder... ik heb wel antwoord gekregen van de RMA met een adres waar ik de SSD naar toe moet sturen. We zullen zien.
Ik heb nu al een vervangend examplaar gekregen! En zelfs de 90 GB versie ipv. de 60 GB (OCZSSD2-2VTXE90G)!