Specificaties 9,7" (2048x1536), Android 4.1, WiFi - Bekijk alle specificaties

Archos 97 Titanium HD Wit Review

appiepp 17 maart 2013, 5.138 views

Archos 97 Titanium HD Wit

Pluspunten

• stevige bouw
  • android geeft meer mogelijkheden dan ios
  • mooi beeld
  • lage prijs

Minpunten

• langzaam
  • batterij matig
  • Aanvulling 18/03/2013: Wifi matig
  • Aanvulling 01/04/2013: scherm staat standaard niet in HD. Als je het wel zo instelt, wordt de tablet nog trager.

Ik wil niet al te veel woorden wijden aan deze review, maar wil wel een aantal opvallende zaken van deze tablet kwijt. Ik heb de Archos HD97 Titanium gekocht omdat ik wel eens wilde zien hoe een tablet in een ander segment dan de iPad het doet met een retina scherm. Het is een leuke tablet die uiterlijk best wat op de iPad lijkt, hij voelt stevig aan en is afhankelijk van je eisen pakket de moeite waard. Ik heb in de afgelopen tijd de tablets van Samsung (Tab, Note enz ), de google Nexus 7 en de ipad 3, 4 en mini geprobeerd. Meest opvallende positieve van de iPad is toch wel het soepele gebruik van de software, de geweldige beeld kwaliteit, maar ook zeker de gebruiksduur van de batterijset. Hier kan geen enkele tablet aan tippen. Zo ook de Archos HD97 niet. Batterij gaat in vergelijking met de iPad razendsnel leeg.
Aanvulling: 18/03/2013: de Wifi verbinding is matig. Op plekken waar ik normaal gesproken met iPad, Samsungs en Google Nexus een goede Wifi verbinding heb, krijg ik met de Archos geen internet draaiend.

Heb jij ook een Archos 97 Titanium HD Wit?

Het kan de moeite waard zijn om het volgende forum eens door te nemen. Mijn tablet is door de alternatieve rom en wat tweaks een stuk soepeler geworden. Aan de batterijduur zal niet veel te veranderen zijn. Je kunt hooguit eens proberen de batterij opnieuw te kalibreren. Hiervoor moet de tablet volgens mij wel geroot zijn, maar de alternatieve roms zijn dat allemaal. Een van de alternatieve roms is gebaseerd op de Archos firmware, maar deze is inderdaad traag.
Hi buzzbuzz68,
Dank voor je reactie en tips. Ik ga zeker kijken en zal in deze review mijn bevindingen terugkoppelen!
Hi buzzbuzz68 en anderen.

Ik heb eens rond zitten snuffelen en mijn conclusie is dat het rooten van deze tablet weinig op zal leveren, omdat de issues batterij en wifi hardware problemen zijn, die softwarematig niet verbeterd kunnen worden. Als iemand suggesties hoor ik het natuurlijk graag, maar tot die tijd gebruik ik deze tablet als leesboek.
Zie hieronder nog wat links naar verschillende ervaringen.

Hoe snel is batterij leeg?
Dag benosman88,

Ik heb hem inmiddels verkocht, maar ik vond het tegenvallend tegenover zowel de google nexus maar zeker vergeleken met de ipad. Ik heb geen benchmarkgegevens, ik merk alleen hoe prettig het is bij de ipad dat je het apparaat niet iedere dag noodgedwongen aan het infuus moet leggen. Hoop dat je hier iets aan hebt.
Groet ap
Je mag deze tablet ook niet echt vergelijken met een iPad. De prijs is de helft minder, dus de batterij zeer waarschijnlijk ook. Deze ligt rond de 200 maar de Archos 101 Titanium rond de 180 welke ik ga halen.

Afijn: je vergelijkt tablets van een hogere prijsklasse met een Archos met een relatief lage prijsklasse dus dan snap ik ook wel wat je zoal gewent bent :P