Sony Ericsson BA700 Batterij Review

Beesje 15 maart 2013, 368 views

Sony Ericsson BA700 Batterij

Pluspunten

• Doet prima waar deze goed in is: de telefoon laten werken
  • Vrij lange accuduur op 2G/Edge

Minpunten

• Bij 15% restcapaciteit moet je haasten naar de oplader.

Deze accu is destijds origineel meegeleverd in mijn SE-Xperia Neo MT15i.
Samen met de telefoon is deze in november 2011 in gebruik genomen.

Accuduur:
De eerste paar weken ging de accu een dag of anderhalve mee. Dit kan ik verklaren doordat de accu nog op kracht moest komen, in combinatie met het hogere gebruik van mijn nieuwe speeltje.

Later is dit verbeterd, en momenteel kan ik met wat goede wil in laag verbruik (beetje whatsapp, paar minuten bellen en af en toe de mail checken) vier dagen met mijn smartphone doen. De software is de originele Android 2.3 van Sony. Detail: de GPS en wifi staan meestal uit, en ik verbind meestal met het 2G/Edge netwerk om accu te sparen.

Een klein nadeeltje: de accu gaat 4 dagen mee, maar zodra de 15% lading is bereikt moet je haasten naar een lader (+/- 1 uur). Als je dit eenmaal weet, is dit overkomelijk.

Prestaties:
De accu wordt nooit erg heet, ook niet achter het frontje. Zowel tijdens gewoon gebruik als tijdens het laden heb ik met de vingers geen temperatuursverschillen gemerkt met het plastic er omheen.

Laden duurt in de regel zo'n twee uur met de netadapter. Hiermee kan ik goed leven, gezien het laden 's nachts gebeurt.

Bouwkwaliteit en afwerking:
De bouwkwaliteit is prima, het voelt solide aan en deukt of buigt niet bij die enkele keer dat ik de accu vast pak.
De afwerking is ronduit lelijk. Het is praktisch vormgegeven, en dat zie je gelijk. Dit hindert niet, omdat er altijd een kapje voor zit. Tenzij je een custom transparant kapje plaatst natuurlijk.

Al met al ben ik tevreden over de accu. Deze is nu anderhalf jaar in gebruik, en vertoont op de genoemde 15%-grens na geen kuren.

Een foto heb ik niet gemaakt. De camera is mijn telefoon, en daarmee een foto maken van de accu is redelijk lastig :+

Heb jij ook een Sony Ericsson BA700 Batterij?

Zo irritant dat 15% probleem idd.

Daarnaast heb ik soms dat hij geen verandering doorgeeft, maar dit kan waarschijnlijk ook door een fout in cyanogenmod10 komen.

Zelf heb ik ook nog een extra exemplaar gekocht, slechts ¤8, hij lijkt origineel en gaat ook even lang mee. Met mobiele data aan is één accu bij met zwaar gebruik namelijk al in 3 uur leeg...

Positief is wel dat hij echt super snel oplaadt, binnen een uur 50% erbij.
Een nuttige aanvulling, SDK... zelf zit ik ook te overwerek CM te installeren. Als dan de veranderingen niet doorkomen, is dit een behoorlijk gemis.

Dat 15% probleem kijk ik zo tegenaan: onder de 20% wordt bij mij het symboool van de accu oranje, en weet ik dat het binnen een paar uur tijd is op te laden :)

PS. je afbeelding werkt niet lijkt het. Moet je ingelogd zijn misschien?
Zo beter? http://i.imgur.com/4iCniZ7.jpg

Ik had net trouwens zelfs al op 25% dat hij opeens aangaf leeg te zijn.
Die doet het wel ja. Nice graph trouwens.

Op 25% leeg raken? Zou dit te maken kunnen hebben met verslijten van de accu?
Zou je denken, maar ik gebruik mijn tweede accu slechts sporadisch, maar beide accus vertonen hetzelfde gedrag.
Da's opmerkelijk en irritant te noemen ja.

Dan ga ik denken dat de software voor uitlezen niet optimaal is, en de batterij meer voltage vasthoudt bij het ontladen dan de software verwacht. Hier hebben laptops ook vaak last van (zeker de oudere of die met een kapotte/versleten accu)