Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Shure SE215 (Zwart) Review

D_P 15 maart 2013, 2.297 views

Shure SE215 (Zwart)

Pluspunten

• Kraakhelder geluid
  • Stevige bouwkwaliteit van alles

Minpunten

• Te weinig bass (voor mij)
  • Indoen is lastig
  • Dikke 3.5mm plug, past niet in een telefoon met hoes

Why
Ik was op zoek naar een in-ear headsetje, welke steviger moest zijn dan de gemiddelde in-ears, waar kabelbreuk vaak een probleem is na verloop van tijd. Ik gebruik mijn headset dagelijks tijdens mijn reis naar mijn werk. Dat betekend een tijdje op de fiets en in de trein. Ook hou ik wel van wat bass en na een tijdje zoeken o.a. op het forum hier, raden veel mensen mij deze Shures aan.

How
Simpelweg bij de Bax-Shop besteld, waar de service meer dan prima is. Ze beantwoorden vaak dezelfde dag je vragen via mail en de levering is (mits op voorraad uiteraard) echt de volgende dag (ik had 21:30 besteld). Topservice!

Sound
Enthousiast pakte ik dus de duurste in-ears die ik ooit heb gekocht uit en ging ze gelijk testen. Dit deed ik in mijn Samsung Galaxy S2 en later in mijn iPad2, omdat dit de twee apparaten zijn waar ze voor ga gebruiken. Het geluid was zeker kraakhelder, beter dan ik tot nu toe had gehoord (hier voor Sennheiser 300 en ook een Sony MDR-XB300), maar ... de bass viel mij erg tegen. Niet dat er geen bass is, maar ik hou nu eenmaal van meer dan gemiddeld van bass. De Sennheisers hebben wat ze noemen 'enhanced bass', dus dat heeft daar ietwat meer power. Ik ben een beetje pietje-precies, maar voor de 100 euro die ik er aan uit heb gegeven vond ik de terleurstelling te groot.

Comfort
Het is nogal een truukje om deze in-ears in te doen. Voor iemand die niet bekend is hiermee, zal veel moeite hebben ze in 1 keer in te doen. Het kabeltje moet over je oor, naar achteren vallen, wat inhoudt dat de versteviging van de kabel goed voorgevormd moet worden. De speakertjes zijn verwisselbaar, en kunnen t.o.v. de kabel 360 graden roteren. Dit helpt niet bij het indoen van de dopjes. Ik ben er zeker van dat oefening kunst baart, maar in het begin is het gewoon even inkomen.

Bouwkwaliteit
Uitstekend. Super stevige kabel, kan een stootje hebben! Meer kan ik er niet over zeggen. Maar wat hier een minpunt is, is dat de jack-plug erg dik is uitgevoerd. Dit betekend dat wanneer je een hoesje over je telefoon hebt, de plug er niet inkan! Elke keer als je muziek wil luisteren moet je dus je hoesje verwijderen, of een groter gat in dat hoesje knippen ofzo. Niet zo praktisch dus voor mensen die dit met een telefoon willen gebruiken.

Voor mensen die niet zo bass-head zijn als ik hebben deze in ears geweldig goed geluid. Ze zijn in het begin wat moeilijk onder controle te krijgen, kwa indoen, maar dit zou met de tijd goed moeten komen als je er handig in wordt.

Heb jij ook een Shure SE215 (Zwart)?

of je hoes is te dik