Olympus PEN E-PL3 + 12-50mm Zilver Review

Panoleon 15 maart 2013, 358 views

Olympus PEN E-PL3 + 12-50mm Zilver

Pluspunten

• Intuïtieve manier van bediening
  • Simpele bediening, recht door zee
  • Mogelijkheid om camera naar je hand te zetten met uitgebreide instellingen.
  • Robuuste bouw
  • Fijn in de hand
  • Mooie foto's met weinig inspanning
  • Hoge lichtgevoeligheid- Raw mogelijkheid (al doe ik daar weinig mee)

Minpunten

• Bij een klein diafragma en weinig licht 'kreunt' de stabilisator.

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 5
Op één of andere manier heb ik iets met Olympus. Ik weet niet wat het is, maar het compacte en robuuste van de camera's spreekt me op één of andere manier aan. De lange levensduur van mijn vorige (ze vertonen weinig tot geen gebreken) geeft me het vertrouwen dat deze camera ook zo is. Zeker als je hem vasthoudt merk je de stevige bouwkwaliteit.

Wij zijn geen fotografen. Gewoon klik en klaar is voor ons vaak best. Toch wilden we eens wat meer vanwege de kinderen. In combinatie met een aanbieding die je niet kunt weigeren....

Met bovenstaande beperking is deze review dus gemaakt.

Wat een geweldig apparaat. Wij fotograferen onze kinderen graag binnen en zonder flits krijgen we hele mooie foto's. Ook portretten gaan nu een stuk beter. De kinderstand is de meest geweldige uitvinding en zo kan ik door gaan.

Een amateurfotograaf was onder de indruk van de mogelijkheden en de foto's. Haar mening was: het kleine formaat in combinatie met de mogelijkheden een prima toestelletje voor haar voor op vakantie. Hoefde ze ook niet zoveel mee te slepen tijdens de wandelingen.

Mogelijkheid om andere lenzen er op te zetten die betaalbaar zijn. Dit geeft ons leken de mogelijkheid om het fotograferen wat verder uit te diepen.

Meerlijst
• [/list]

Heb jij ook een Olympus PEN E-PL3 + 12-50mm Zilver?