Cooler Master TPC 800 Review

riotchtack 12 maart 2013, laatste update op 13 maart 2013, 1.235 views

Cooler Master TPC 800

Pluspunten

• Dit monster is speciaal gemaakt voor overclockers en kan hoge temperaturen met gemak koelen.
  • Uiteraard is hij ook bedoeld voor mensen die niet overclocken.
  • de koeler bevat een soort platgeslagen heatpipe binnen in genaamd (vertical vapor chamber)
  • De koeler bevat ook 6x6mm heatpipes waardoor dit monster de zwaarste temperaturen de baas kan zijn.
  • Je kunt met gemak 2. 120mm fans er op aansluiten met middel van de bijgeleverde klemmetjes.
  • Dit gaat zelfs zo gemakkelijk dat je er 4 schroefjes in draait je drukt hem er op en klaar.
  • De koeler is verder super mooi afgewerkt en ziet er super uit.

Minpunten

• De koeler is nogal lastig te instaleren
  • Maar na een beetje gepuzzel is hij gemakkelijk te instaleren. als je hem eenmaal vast hebt zit hij mooi netjes en strak aan je moederbord vast.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Om te beginnen gaan we het uiteraard hebben over de tpc 800 cpu koeler.

Dit monster is niet te stoppen met zijn nieuwe technologie.

Deze tpc 800 cpu koeler bevat 2 soorten koelsystemen namelijk.

De nieuwste vertical vapor chamber technologie en de algemene bekende heatpipes.

De koeler is 13,4 bij 7,4 cm en is 16,4 centimeter hoog. hij is 868 gram en met dit gewicht is deze koeler zekers niet de lichtste.

Nu even over de onderdelen hebben: kort maar krachtig!. Daarna gaan we door naar de instalatie van deze prachtige cooler!.

title
Zoals u ziet zijn er 8 verschillende onderdelen die u moet instaleren.
- Het instaleren van de cooler kan lastig zijn maar is met zon 15/20Min wel klaar.
- De combinatie van de schroefjes vasthouden en de backplate er tegelijkertijd op zetten kan lastig zijn.
Je moederbord en oude cpu cooler er uit halen...

- Ten eerste is het natuurlijk handig als u uw oude Cpu cooler met het moederbord uit je case haalt. Dit is niet al te moelijk en moet zelfs voor onervaren computer gebruikers wel lukken.

-In je moederbord zitten meestal 5/6 schroefjes die hem vasthouden. leg de computer plat neer en maak deze schroefjes los!. PAS OP Zodra je een aantal schroefjes los heb kan het moederbord gaan schuiven over de ijzeren dingetjes waar je moederbord opligt!. Voorkom dat het moederbord gaat schuiven of bewegen!. Zodra je alle schroefjes lost hebt pak je je moederbord op en kantel je hem een beetje. Zoals op de foto hieronder aan gegeven!. Hierna kunt u uw moederbord er gemakkelijk en probleemloos uit halen.
title

Nu de instalatie van de tpc 800 CPU cooler...

-LET OP weer u niet welke onderdelen ik bedoel bij aangeving kijk dan even bij de foto van de onderdelen.

-Nu we een kaal moederbord hebben kunnen we beginnen!.
we zoeken eerst de 4 grote zware schroefen. op uw moederbord zitten rond om de Cpu 4 gaatjes daar moeten deze schroeven in. Zoals in deze foto.
Klik op de foto voor een voledige view want de foto is namelijk te groot. -.-

title

-Nu je die vier grote schroefen er in hebt zitten is het tijd voor je backplate. Houdt de schroefjes vast en draai je moederbord om. nu zie de vier schroefjes er uit steken. Doe hier je backplate op. doe dan simpelweg je moertjes op de schroefen en draai ze stevig aan. LET OP VAST IS VAST NIET DOORDRAAIEN. Hier heb je een voorbeeld.
title
-Even de schroefjes netjes en mooi aandraaien en je bent klaar met de backplate!.
==============================================================================

Nu de instalatie van de cooler zelf ...

-Als eerste haalt u de cooler uiteraard uit het schuimen omhulsel.
-LET OP Er zit een plastic stikkertje op het kleine coolblokje onderaan de cooler. haal deze er af!.(zie foto)

title

-Tussen de onderdelen vindt u een x vormig rekje. (zie foto)

title
-Dit x vormige rekje in inklapbaar. Klap het rekje in en schuif het onder je cooler. Als hij ertussen zit klap je het rekje weer open tot het weer een x vorm heeft.
-Zo simpel als dat.
=============================================================================

Nu het monteren van de cooler op de Cpu...

-nu je dat alemaal gedaan hebt doe je wat thermal paste van het bijgeleverde spuitje op je cpu een om het zo te zeggen een zijn een paar druppels thermal paste genoeg. (zie foto).

title

-Nu je de thermal paste er op hebt gedaan is het tijd om de cooler er op te zetten en vast te schroeven.
-Het is heel simpel zet de cooler in het midden op je cpu.
-Druk de cpu lightjes aan zodat de thermal paste een beetje wordt verdeelt.
-Hierna is het simpelweg de schroefjes vast schroefen. (zie foto)

title

-HET INSTALEREN VAN JE TPC 800 CPU COOLER IS NU VOLTOOID!!.
-Was dat moelijk??? nee he.. haha laten we verder gaan.

==================================================================================
Algemene informatie en statestieken /informatie

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-CPU socket Intel® LGA 2011/1366/1156/1155/775
AMD FM1/AM3+/AM3/AM2+/AM2
-CPU support

Intel: Core™ i7 Extreme / Core™ i7 / Core™ i5 / Core™ i3 / Core™2 Extreme / Core™2 Quad / Core™2 Duo / Pentium / Celeron

AMD:
FX-Series / A-Series / Phenom™ II X4 / Phenom™ II X3 / Phenom™ II X2 / Phenom™ X4 / Phenom™ X3 / Athlon™ II X4 / Athlon™ II X3 / Athlon™ II X2 / Athlon™ X2 / Athlon™ / Sempron™
-Dimension (W / H / D) 134 x 74 x 158 mm
-Heat Sink Material Copper Base / 2 Vapor Chambers
6 Heatpipes / Aluminum Fins
-Heat Sink Weight 826g
-Heat Pipes Dimensions Ų6mm

kenmerken TPC 800

•De TPC 800 maakt gebruik van 2 verschillende koel technieken voor hitte afvoer: Normale heatpipes en de verticale Vapor Chambers

•De eerste unieke CPU heatsink die gebruik maakt van verticale Vapor Chamber techniek

•100% puur gepolijste koperen basis - gecombineerd met verbeterde soldeer technologieėn voor een zo goed mogelijke hitte afvoer

• Speciale fin design - zo krijgt de heatsink een geconcentreerde koude airflow

•Verbeterde luchtdruk design en fan monteer systeem

Algemene informatie en statestieken /statestieken

-Hier zijn een paar statestieken en tabellen die ik heb opgezocht over de performance van de tpc 800.
--- KLIK OP DE FOTO ZODAT JE HET KUNT ZIEN
title

-Zoals u ziet koelt deze prachtige cooler uiteraard redelijk goed.
hij is oficieel speciaal gemaakt voor mensen die overclocken met hoge temperaturen.
-met een cpu van 4.7Ghz en 2 120mm, fans blijft de cpu met de tpc 800 rond de 69C. dat is opzich vrij netjes.
--Wilt u het tog verder zoeken met koeling kunt u beter naar waterkoeling zoeken.
=============================================================================
--Dit was de review. alvast bedankt voor het bekijken en Salut.: Riotchtack

Heb jij ook een Cooler Master TPC 800?

Als ik naar de review kijk, dan zie ik dat je een review maakt van verschillende reviews, en dat je hem zelf niet hebt, afbeeldingen komen van 3 verschillende site`s.

Jammer hoor, ik zal eens kijken of ik binnenkort meer tijd over heb en een 800 kan regelen voor de review.
de foto,s is om de reden dat ik niet weet hoe ik mijn ijgen foto,s hierzo op deze manier in de revieuw zet vandaar dat ik deze foto,s heb gebruikt mijn volgende review zal volidig van mijzelf zijn. Dit is namelijk nogmaar mijn eerste review en mijn 4/5 keer dat ik op deze site kom en daarom nog een beetje de site moet ondekken. Dus ik weet nog niet hoe alles werkt en in elkaar zit. ik beloof dat mij volgende revieuw voledig van mezelf zal zijn
Deze review is nog niet klaar.
daarom heb ik er bij gezet dat de review nog niet klaar is.
je kan hem inderdaad in preview modus zetten tegenwoordig, kan je zelf kijken hoe hij is tot nu toe.
wat wel zo is is dat ik al een paar revieuws al een jaar in preview heb staan maar nooit zin heb om verder te gaan. Jij hebt nu meer motivatie door ons :P
haha ik denk dat ik mijn review zo ongv wel klaar heb als je mischien tips hebt zou ik die graag willen weten. :)
Dan vraag ik mij toch echt af waarom je het dan op de website heb gezet... |:(