Rapoo Keyboard E2700 Zwart Review

Benkei123 12 maart 2013, 1.926 views

Rapoo Keyboard E2700 Zwart

Pluspunten

• vormgeving
  • bouwkwaliteit
  • maat

Minpunten

• onbedoelde input door plaatsing touchpad
  • hogt system resources als de batterij bijna leeg is

Ik heb deze Rapoo recent aangeschaft voor een HTPC en ben er behoorlijk negatief over geworden.

Installeren werkt eigenlijk direct, de bouwkwaliteit is goed en ik vind ook de vormgeving mooi. Het bereik van de wireless connector is niet erg groot. Op mijn Logitech dinovo is dat beter geregeld.

Ook het feit dat de touchpad tot aan de rand loopt wil nogal eens tot onbedoelde input leiden doordat je met je hand het aanraakt terwijl je typt of hem beet pakt.

Het grootste nadeel vond ik echter dat bij het langzaam leeglopen van de batterij, het keyboard het presteerde om mijn systeem volledig plat te leggen (Zotac-Zbox met Ubuntu 12.10). Blijkbaar gaat hij een bepaald signaal versturen bij een lage batterij die het hele systeem volledig lam legt. Onbegrijpelijk.

Heb jij ook een Rapoo Keyboard E2700 Zwart?

Grappig dat je de zelfde ervaring hebt met de logitech dinovo als ik icm dit toetsenbordje.

Ik heb hem ook op mijn HTPC maar gebruikt hem alleen als er een "echt" toetsenbord hard nodig is.

De rest kan makkelijk met XBMC remote op android.