Apple iPod Touch V1 8GB Zwart Review

jpm.lensen 4 mei 2008, laatste update op 17 oktober 2008, 1.034 views

Apple iPod Touch V1 8GB Zwart

Pluspunten

• bediening
  • (touch)scherm
  • verschillende functies (mail, safari, weer...)
  • meer dan alleen mp3/ mp4

Minpunten

• opladen standaard alleen dmv datakabel nodig
  • het niet zo vrije karakter van de software erop, door apple bepaald

Geluidskwaliteit Score: 4
Sinds kort ben ik in het bezit van een iPod Touch 8 Gb.
En ik moet zeggen, het bevalt heel goed. Ik ben redelijk bezig met podcasts kijken, en deze kan ik nu meenemen. Dit zodat ik ook weer een beetje bij kom...
Bijvoorbeeld met evers staat op (radio 538) ben ik nu bij begin van dit jaar...

Door middel van een slimme playlist, is het heel makkelijk om de nieuwe podcasts naar de iPod Touch te kopieren.

Ik gebruik het in combinatie met iTunes op een Mac, en dat werkt erg goed. Het synchroniseren werkt erg goed. Ik had alleen wat podcasts die niet geschikt zijn voor de ipod touch, maar dit hebben we ook op kunnen lossen.

ik gebruik het in combinatie met de volgende podcasts:
1. evers staat op
2. tiesto clublive
3. hardware.info tv
4. onemorething
5. vk.tv
6. cnc hd (deze werkt niet)

Het surfen dmv safari bevalt erg goed (tipje, en.nl heeft een iphone versie van de site!).
Ook vind ik de weer applicatie wel grappig, zodat je kan zien wat de voorspelling is.

Wat ik jammer vind, is dat de muziek wel netjes fade-out doet als je een filmpje gaat spelen, maar dat hij dan niet meer verder gaat, als je klaar ben met het filmpje.

Ook heb ik al mijn iphoto's erop gezet, en dat werkt erg lekker, vooral het in en uit zoomen.

Ook moet ik zeggen dat ik de interface/ snelheid erg goed vind!

Update: Ik heb de iPod Touch verkocht, omdat ik sinds enige tijd, een iPhone 2G heb.

Heb jij ook een Apple iPod Touch V1 8GB Zwart?

Nogal magere review.
Review is voornamelijk bedoelt om mensen te informeren over jouw ervaring met het desbetreffende product, waardoor zijn nieuwe motivaties of juist afknappers krijgen voor hun potentiŽle aankoop. Wat jij doet is gewoon eens-zeggen-wat-je-er-van-vindt. No offence, maar niemand heeft er wat aan als hij/zij weet welke podcasts jij luistert.

Ook wordt niemand er niets wijzer van als je zinnen neerzet zoals:
Het surfen dmv safari bevalt erg goed
Ik gebruik het in combinatie met iTunes op een Mac, en dat werkt erg goed.
Het synchroniseren werkt erg goed.
Wat vind jij er goed aan, waarom vind je het net niet perfect?

Al bij al, het mocht gewoon een beetje uitgebreider en informatiever in het algemeen.
Kun je misschien wat uitgebreider onderbouwen waarom je bijvoorbeeld beeldkwaliteit niet volledig hebt gegeven, en geluidskwaliteit, en hoe heb je het getest?
het is een goed scherm, maar niet het beste.
geluidskwaliteit heb ik niet volledig gegeven, omdat ik niet weet hoe andere vergelijkbare speles klinken
Als je het niet kon vergelijken, waarom heb je het dan niet leeg gelaten?
Welk scherm dat je bent tegen gekomen is beter dan? Ik ben benieuwd.
Beetje mager en de kritiek op het scherm vind ik vrij apart. Bekijk mijn review over m'n 16 Gb Touch eens... iets meer details zijn altijd welkom in een review.
beetje kortje review, heb zelf ook de touch gekocht en je kunt het liedje dat je voor een filmpje laten hervatten door tweemaals snel op de "home" knop te drukken.
De Ipod touch doet het niet beter als elke andere Ipod.
Wat de doorslag geeft is het wifi deel om bv. Op de bank of nu. Achter het huis.
Te kunnen interneten, het scherm is er groot genoeg voor, tevens is het bekijken van een filmpje ook een voldoende.
ps. mijn touch is al twee keer op de grond geketst, maar speelt gewoon verder.
dan twee keer met het schermpje omhoog? laat hem 1 x op het scherm vallen en het geharde glas is niet zo hard meer..