Asus R500VD-SX198V Review

NielsKersic 10 maart 2013, 877 views

Asus R500VD-SX198V

Pluspunten

• Erg goede prestaties voor een erg lage prijs!

Minpunten

• Fouten?!?

Dit was me toch ff een beleving deze laptop! Had hem in november gekocht voor Kerst. Met Kerst dus pas echt gaan gebruiken, maar hij crashte de hele tijd. Gewoon op de meest willekeurige momenten een BSOD (Blue Screen Of Death) . Ik ben ermee teruggegaan naar Paradigit, waar ik hem had gekocht. Ze keken in de EventVWR en daar stond dat er een controllerfout in de harde schijf zat. Dus hij ging terug naar Asus. 2 Weken later kreeg ik hem terug. Asus had de BIOS gereset en geupdate. Ik had er weer al mij programma's en bestanden er opgezet, maar 5 dagen later was het probleem weer terug. Dus natuurlijk weer terug naar Paradigit. Ze stuurden hem weer naar Asus, waar hij een compleet nieuw moederbord kreeg. Na 3 weken kreeg ik hem weer terug en ging weer alles er opnieuw opzetten. Anderhalve week later was het probleem echter ALWEER terug. Ik ben toen nog snel vlak voor sluitingstijd weer naar Paradigit gegaan. Heb daar mn probleem uitgelegd en de filiaalmanager werd erbij gehaald. Die bood z'n excuses aan en zei dat dit inderdaad gewoon niet kon. Daarom kreeg ik een andere pc aangeboden. Uiteindelijk is het (toch weer) een Asus geworden. Namelijk een hele mooie N56V (weet precieze naam niet) met Bang & Olufsen speakers, een Nvidia GeForce 635M en een Intel core i7 3630QM. Deze kostte echter 900 euro. 200 meer dan de R500VD. Paradigit heeft me toen het verschil 50% betaald en voor 100 euro meer had ik dus een gloednieuwe, beter laptop. De R500VD voldeed goed aan mijn eisen, alleen jammer dat hij zo onbetrouwbaar was. Ik kan dus niet met volle overtuiging hier een review over schrijven aangezien ik hem dus nog geen 4 maanden heb gebruikt, maar zover ik van andere mensen met dezelfde laptop en van de mensen bij Paradigit heb gehoord is het een erge goede pc met enorm goede prestaties en specificaties voor z'n prijs. Als ik nu weer voor hetzelfde budget een pc zou moeten uitzoeken zou ik gewoon weer voor de R500VD kiezen (als ik er in het verleden niet al zo'n problemen mee had gehad).

Heb jij ook een Asus R500VD-SX198V?

ASUS heeft pickup & return gerantie :)
Ik wist dat Asus deze garantie had, maar als ik zelf direct contact op zou nemen met Asus zou mijn 2 jaar garantie bij Paradigit vervallen. ;)
Niels, dank voor je reactie. Ik heb precies hetzelfde probleem met deze laptop. Vooral sinds ik de aanbevolen upgrade naar windows 8 heb gedaan. Paradigit heeft mij nooit verteld dat het vaker voor kwam, helaas. Had graag bijbetaald voor een beter Asus;-)
Ik weet niet hoe lang je de laptopnal hebt, maar als je ermee teruggaat zou je hem eventueel kunnen inwisselen voor een andere en indien deze dan duurder is zal Paradigit waarschijnlijk de kosten delen. Ik hoop voor je dat dit nog mogelijk is, want het is een verschrikking om de hele tijd BSOD's te krijgen.