ASUS GTX650TI-1GD5

Specificaties Max. 928MHz • GDDR5 • 2x DVI-D, HDMI, VGA - Bekijk alle specificaties

ASUS GTX650TI-1GD5 Review

cHoc 9 maart 2013, laatste update op 9 maart 2013, 1.425 views

ASUS GTX650TI-1GD5

Pluspunten

• Goede bouw
  • Stevige en stille koeler
  • overklokken heel simpel met bijgeleverd programma

Minpunten

• Moest de voedingsconnector (geleverd bij de voeding) aanpassen anders paste hij niet in de videokaart aansluiting

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Sinds de eerste review op Tweakers van deze kaart, waarin zijn kwaliteiten als zeer stille videokaart naar voren kwamen had ik het idee dat als ik een videokaart nodig had dat dat deze moest zijn. Maar ik had hem toen nog niet direct nodig, ik deed alles nog met de interne videokaart van het mobo.
Tot het moment dat ik WoT ging spelen, en te maken kreeg met framerates tussen de 5-15 FPS, en dat al op een teruggeschroefde videoinstellingen in het spel. Nogal bedroevend, maarja, wat kan je anders zeggen van een interne videochip van een mobo die zeker niet nieuw meer is.
Dus toen maar over gegaan tot de aanschaf van deze videokaart. Nog wel wat problemen gehad met de installatie aangezien dit mobo met een PCI-E bridge kaartje werkt, maar die is uiteindelijk blijven zitten in het bovenste PCI-E slot, en de videokaart in het onderste slot gestoken.
Helaas bleek de stekker van de voedingskabel niet te passen in de aansluiting op de kaart, dit was een kabel die bij de modulaire voeding geleverd was, het bleek dat bij een van de vierkantjes van de aansluiting, deze de hoekjes ervan af moest hebben om te passen, dit heb ik dan maar met een scherp hobbymesje aangepast, en hij past nu, en het ledje op de videokaart brandde daarna ook positief groen.

De verdere installatie van de drivers ging zonder problemen. En toen het moment supreme, wat doet het in WoT, Ik heb het eerst laten staan op de lage instellingen waar ik het op had ingesteld, en ipv 5-15FPS zat ik direct op 90FPS, een hele verbetering. Daarna heb ik de videoinstellingen een heel stuk omhoog gebracht, en ik zit nu nog steeds gemiddeld tussen de 30-60FPS, heel acceptabel lijkt mij zo.

Over de stilte van de videokaart zowel in idle als onder 100% load is al meerdere keren geschreven, En ik kan dat ook alleen maar beamen, Ik ben zelf al een persoon die graag een hele stille PC wil hebben, en heb dus op de voeding en videokaart na enkel de bekende Noctua fans in de PC zitten, deze worden door het bios geregeld op de silent instelling, en met de videokaart komen er dus 2 fans bij, bij de in totaal 4 fans al in het systeem (2xCase, 1xCPUkoeler, 1xPSU) maar zowel in idle als onder load hoor ik niet meer geluid dan voorheen, de DirectCU II-koeler doet zijn werk erg goed, de temps blijven beneden de 60%, en dat allemaal in stilte.

Ik ben absoluut tevreden met deze aankoop, en kan hem dan ook van harte aanbevelen aan iedereen die naar deze kaart zit te kijken als volgende aankoop.

nb: Ik heb geen verdere benchmarks, of verdere vergelijkingen met andere kaarten, ander kaarten heb ik niet eens geprobeerd, en benchmarks zijn in de 2 reviews van Tweakers zelf ook te vinden voor meer games dan dat ik heb, zie aan de linkerkant voor de links naar die 2 reviews.
Wel bijgevoegd 2 screenshots van Hardwaremonitor in idle en tijdens gamen.

Heb jij ook een ASUS GTX650TI-1GD5?

Wat apart dat de 6pins PCI-E niet paste, ik dacht dat dat allemaal standaard was :X .
Dat is als het goed is ook allemaal standaard, maar de 6-pins en 8-pins zijn niet universeel onderling, en ik denk dat de kabels die bij mij voeding zaten enkel de 8-pins uitvoeringen waren.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.