Specificaties 5.1-kanaals met 100W versterker en 6x HDMI - Bekijk alle specificaties

Pioneer VSX-527 Zwart Review

Maffie500 8 maart 2013, laatste update op 11 april 2013, 1.749 views

Pioneer VSX-527 Zwart

Pluspunten

• Design
  • Aantal aansluitingen (6x HDMI)
  • Luidspreker kalibratie
  • DLNA
  • Netwerkaansluiting
  • Internetradio

Minpunten

• Niet makkelijk in te stellen voor iedere gebruiker.
  • Wii heb ik nog niet kunnen laten werken via de versterker.
  • klepje aan de voorkant komt makkelijk los (kinderen)

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik zocht een goed surround systeem en wou eigenlijk naar een all in one systeem met blueray speler. Na goed advies op tweakers heb ik mij toch een aparte versterker en blue ray speler aangeschaft.. Persoonlijk vind ik het een heel mooi design en ziet het er allemaal zeer degelijk uit.
Alles is makkelijk aan te sluiten en binnen no time heb je een prachtig geluid.
Je kunt via een intelligente luidspreker kalibrering je luidsprekers automatisch af laten stellen.

Nu moet ik wel zeggen dat het configureren niet zo simpel is. Je hebt zoveel instellingen dat ik ze nog niet allemaal gevonden en uitgetest heb.
Zo heb ik nog niet gevonden of je internetradio of muziek via DLNA kan afspelen zonder de tv op te zetten. Ik zal de review aanpassen als ik alle features heb kunnen testen.
Ik heb al mijn apparaten aangesloten via HDMI en gebruik meestal alleen mijn logitech afstandsbediening.

Hier volgt het officiŽle lijstje van Pioneer qua aansluitingen.

Bluetooth-adapterpoort (+) Ja .

Composite Input/Output 2/1 .
Digital Optical Input/Output 1/- (toewijsbaar) .
Digitale Coaxiale Ingang 1/- (toewijsbaar) .
Ethernet 1 .
HDMI-invoer/uitvoer 6/1 .
Headphone Input Ja .
Large speaker terminals Ja .
Voorversterkeruitgang Ja

Surround opties:

Dolby Digital (+)Ja .
Dolby Digital EX (+) Ja .
THX Surround EX/Dolby Digital EX
Dolby Digital Plus Ja .
Dolby Pro Logic II (+)Ja .
Dolby Pro Logic IIx (+)Ja .
Dolby Pro Logic IIz (+) Ja .
Dolby True HD Ja .
DTS (+) Ja .
DTS-ES Ja .
DTS Neo: 6 (+)Ja .
DTS 96/24 (+) Ja .
DTS-Express Ja .
DTS-HD High Resolution Audio Ja .
DTS-HD Master Audio Ja .
Surround Modes (+)9 + 1 voor hoofdtelefoon

Uitgangsvermogen per kanaal 130W .
Impedantie bij uitgangsniveau 6Ω .
Aantal kanalen 5

Update 15/04

Via de app kan je makkelijk de internet radio's afspelen en kan ik ook muziek afspelen via de nas.
Ik merk wel dat ik soms alleen maar sneeuw te zien krijg als ik tv aan het kijken ben. als ik de pioneer dan af en terug opzet is het probleem weer opgelost.

Heb jij ook een Pioneer VSX-527 Zwart?