Kingston DataTraveler II+ 1GB Review

RobIII 30 april 2008, laatste update op 30 april 2008, 386 views

Kingston DataTraveler II+ 1GB

Pluspunten

• Stevig
  • Goede prestaties
  • Dopje & 'touwtje'
  • Status-LED (blauw)
  • Kingston - (Erg subjectief) Dat gebruik ik toch liever dan een stick die ik bij de slager krijg.

Minpunten

• "Maar" 1GB, vergeleken met de huidige stand van zaken dus relatief weinig

Deze stick heb ik al een aantal jaren in mijn bezit; hij heeft me nog geen moment in de steek gelaten. Gebruikt op ontzettend oude PC's tot recente modellen, van Mac's, PC's tot PS3; allemaal geen probleem.

De stick oogt aardig, voelt degelijk aan en is voorzien van een 'dopje' om de USB connector te beschermen. Hoewel je dit dopje kunt verliezen zie ik dat nog liever dan een in/uitschuifmechanisme (zoals de recentere sticks dat hebben) of zoals in sommige gevallen helemaal niets dan een 'blote USB connector'.

Ik weet niet meer goed wat ik er indertijd voor betaald heb, maar het was als ik me correct herinner een heel net bedrag voor wat je ervoor terug kreeg (zeker indertijd was 1Gb best een flinke grootte). De prestaties zijn heel behoorlijk vergeleken met huidige/recentere sticks en het ding heeft dan ook altijd prima gewerkt zonder 'sloom' aan te voelen. Een benchmark ondersteunde dat (toch wel subjectieve) gevoel.

Heb jij ook een Kingston DataTraveler II+ 1GB?