Specificaties 8GB USB 2.0-stick - Bekijk alle specificaties

Kingston DataTraveler 100 8GB Zwart Review

RobIII 30 april 2008, laatste update op 30 april 2008, 1.023 views

Kingston DataTraveler 100 8GB Zwart

Pluspunten

• 8Gb voor erg weinig zakcentjes
  • Goede prijs/prestatie verhouding
  • (Erg subjectief) Kingston - daar zet ik toch liever mijn bestanden op dan een stickie dat ik kreeg bij de slager

Minpunten

• Voelt een tikje gammel aan; niets vreselijks
  • In/uitschuifmechanisme had voor mij niet gehoeven
  • Geen lampjes

Het ding voelt een tikje 'gammel' aan, maar ook weer niet vreselijk erg; het is een beetje een el-cheapo plastic behuizing, maar een USB stick hoeft IMHO dan ook niet bestendig te zijn tegen het overreden worden door een bulldozer. Het ding brengt het grootste gedeelte van zijn tijd in mijn portomonee door en daar lijdt 'ie weinig tot niets van.

Qua prestaties ben ik er wel aardig over te spreken; het is geen super snel ding maar ook niet traag genoeg om over te gaan zitten zeuren. Zeker voor dit bedrag denk ik dat je waar krijgt voor je geld. Deze review kost (als deze tijd door mijn baas betaald zou worden) al bijna het 2 a 3-voudige kosten :)

Het in/uitschuifmechanisme ben ik minder happy mee, dat had mijn ouwe trouwe stickie niet (die had een afdekdopje) en is in mijn ogen enkel 'functionaliteit' die vroeg of laat de geest geeft en daarmee je stickie (in praktische zin) onbruikbaar maakt.

Ook mis ik wel een beetje de flitsende lampjes op de stick, maar wederom niet iets om echt over te vallen; het is (voor mij althans) niet veel meer dan een laatste 'zekerheid' voordat ik een stick verwijder; 'flikkert het lampje' dan wacht je nog even, ook al is er (schijnbaar) geen activiteit - het lampje / de stick weet het altijd beter. Zonder lampje heb je dat niet zo snel, maar met een klein beetje oppassen en zorgvuldig met je spullen omgaan moet het ding, naar ik vermoed, me wel weer een tijdje vooruit kunnen helpen.

Zie ook mijn post op 't forum voor o.a. een benchmark.

Heb jij ook een Kingston DataTraveler 100 8GB Zwart?