Specificaties Accessoire (universeel) - Bekijk alle specificaties

Antec Bluetooth Receiver Grijs Review

REvandenBerg 7 maart 2013, laatste update op 17 maart 2013, 4.051 views

Antec Bluetooth Receiver Grijs

Pluspunten

• prima geluid
  • heel klein en heel licht
  • gemakkelijk pairen
  • volgende/vorige song
  • volumeknop
  • (bijna) handsfree telefoneren

Minpunten

• aan/uit zetten duurt enkele seconden

Tot voor kort luisterde ik mijn muziek met een iPod, een Epiphany Acoustics EPH-O2 koptelefoonversterker en een Audio Technica ATH-M50. Ik heb voor de kwaliteit veel muziek van flac-formaat overgezet naar Alac met behulp van XRecode II. Muziek uiteraard met iTunes naar de iPod overgezet.

Ik besloot hiermee te stoppen toen ik een Samsung Galaxy Note 2 kreeg. Met een 64GB SDHC kaartje erin en de PowerAmp app erop vond ik de Note 2 een prettig alternatief voor mijn iPod+versterker.

Mijn plezier was van korte duur omdat ik de koptelefoonuitgang van mijn Samsung Galaxy Note 2 stuk maakte. Na enig zoeken kocht ik deze Antec Gain Bluetooth receiver bij 4Launch een favoriete webshop.

De receiver kwam in een keurige verpakking aan, met een Apple-achtige uitstraling. Er zaten onverwacht oortjes bij (limited offer).

Kort opladen en simpel pairen met mijn telefoon. De kwaliteit van het geluid verraste me. Het was weliswaar wat minder dan iPod/Versterker, maar het was toch nog dermate goed, dat ik de kabel niet meer mis.

Ik heb de stap heb genomen om mijn Audio Technica ATH-M50 koptelefoon "om te bouwen". Koptelefoonkabel heel kort gemaakt en de superlichte Antec met dubbelzijdig foam op de linkerschelp geplakt. Wow!!!

Niet alleen heb ik nu uitstekend geluid, maar ik kan ook eenvoudig een druk op de Antec op mijn koptelefoon het volgende of vorige nummer afspelen. Ook het volume is nu eenvoudig aan te passen. En als klapje op de vuurpijl kan ik ook nog (bijna) handsfree telefoneren.

• Audio Technica ATH-M50 koptelefoon
  • Samsung Galaxy Note 2 GSM

Heb jij ook een Antec Bluetooth Receiver Grijs?

Blijkbaar vind je de kwaliteit van het geluid nogal belangrijk. Standaard is de kwaliteit van hifi stereo over buetooth al best behoorlijk goed maar... het kan nog veel beter. Je gebruikt namelijk dan het A2DP profiel en fabrikanten kunnen tegenwoordig ook aptX gebruiken. Volgens mij ondersteunt je Antec bluetooth receiver dat niet maar je Note II wel.

Google maar eens op aptX en ze zult zien dat je nog een flinke stap in geluidskwaliteit kan maken.

Dit is zeker een leuk artikel voor je: http://www.jessebandersen.../sennheiser-mm-550-x.html
Dank voor je reactie. Antec noemt Apt-X niet, maar wel Bluetooth HD Technology, die "Ensures CD quality sound and crystal-clear audio when listening to music, watching movies or playing games".
Standaard A2DP klinkt al goed. Totdat je het verschil met aptX hebt gehoord. De codec is echt stukker beter dus mocht je ooit de kans krijgen om te vergelijken, doe het zeker even.
Heb net de Auris binnen. Je bewering klopt 100%. Verder is de batterijduur van de Auris 2x zo groot en het maximum volume is ook groter.
Het is niet zo heel eenvoudig om een goede portable apt-x te vinden. De Auris van Touchkraft LLC lijkt een goede kandidaat. Weet jij en goede???
De koptelefoonaansluiting van mijn gloedjenieuwe Samsung Galaxy Note II ging eraan, toen de kabel tijdens het wandelen met mijn hondje achter een hek bleef haken. #%^>#>, wat nu? Antec bood de oplossing met deze receiver. Super klein, prima geluid (iets minder dan een iPod via line out) en ook nog extra voordelen zoals volgende/vorige song. Ik heb de Antec aangesloten op een FiiO E11 en luister met een Audio Techica ATH-M50. Even opladen, simpel pairen met mijn telefoon en spelen maar.
Maar als ik het goed begrijp zit hier dus een accu in? Zo ja, hoe lang houd die het vol?
Je begrijpt het goed: er zit een accu in. Volgens Antec houdt die batterij het 6 uur uit. Ik weet het zelf niet precies. Enkele uren zeker, maar ik laad bijtijds op.
Ik heb een vraag over dit product, ik wil hem graag gebruiken vast aan de oplader bij mijn stereo thuis, werkt dit product ook terwijl hij aan het opladen is? En ik meen een micro-USB aansluiting te zien? Dat is wel handig, gezien alle telefoons zo'n beetje met z'n kabel en oplader worden geleverd!
Spelen en opladen kan niet tegelijkertijd. Maar als je dit wilt, kun je dan niet beter de volgende adapter kopen?

Ah top, thanks voor de info! Het gaat mij eigenlijk om beide (zodat ik hem ook kan meenemen dus). iets als deze: https://www.noxonradio.de/en/zubehoer/10800.html, heb deze geprobeerd, maar gaf schokkend geluid af en toe (ook als de telefoon stil lag). Daarom zoek ik nu eentje die een hogere bluetooth versie ondersteund en eventueel betere audio profielen. Liefst oplaadbaar met micro-usb.

Ik ga hem gebruiken in combinatie met Galaxy S2 en Galaxy S3 en macbook air.
Ik heb mij dit product aangeschaft maar ik krijg maar geen verbinding met mijn i phone. Heb het al via andere gsm's ook geprobeerd, maar dit lukte ook niet. Hoe komt dit ?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Zowel mijn Iphone 5S als mijn Ipad kan het apparaatje niet vinden. Het schijnt dat Apple apparaten te kieskeurig zijn als het gaat om connecten via bluetooth. Dus ik denk dat ik em maar weer terug ga sturen!
De Antec was bedoeld om met mijn Android telephone te werken, en dat deed ie. Volgens mij heb ik de Antec ook wel eens met mijn iPad gebruikt, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb mijn Antec uitgeleend aan een vriendin en zal haar vragen of ie bij haar wel werkt met een iPhone en/of iPad.

De vriendin klaagde over stotterend geluid met haar iPad.

[Reactie gewijzigd door REvandenBerg op 29 april 2014 09:56]

Tja... Dat weet ik ook niet. Heb je de Antec of de Auris? Voer je alle stappen goed uit?

1. Goed opladen.
2. Op iPhone Bluetooth aanzetten.
3. Apparaatje in "pairing mode" zetten.
4. Op iPhone zoeken naar Bluetooth device.
5. Op iPhone pairen.
Antec. Ja ik voer de stappen goed uit, 't is raar...
Dan zou ik zeggen dat ie DOA is.