Specificaties 500W (80 Plus Bronze), semi-modulair - Bekijk alle specificaties

Corsair CX500M Review

Geradus 4 maart 2013, 2.621 views

Corsair CX500M

Pluspunten

• Nauwkeurige voltage afgifte op de DC output. De waardes kloppen nu.
  • Snelle strakke montage mogelijk
  • Geen overbodige losse kabels
  • Minimaal geluid

Minpunten

• Foute netstroom kabel meegeleverd. De stekker past niet in onze wandcontactdozen. Er zit een driepoot aan.
  • De inkoper moet beter opletten wat hij waar koopt.

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Met de oude voeding regelmatig last van spontane stroomuitval door wisselende voltages op het moederbord. (Asus P6T SE en Intel Core i7 processor). Ook was er geen goede aansluiting aanwezig voor de videokaart van Nvidia ENGTS250. Via Tweakers gezocht naar een passende nieuwe voeding en uiteindelijk gevonden en gekocht bij MyCom de Corsair CX500M. De montage als wel de installatie was eenvoudig en soepel door de modulaire aansluitingen.
Het geheel is netjes weggewerkt in de kast en er zijn geen overbodige of losse kabels aanwezig hetgeen de koeling ten goede komt.
Wees erop bedacht dat je de oude netstroom kabel bij de hand houdt.
(zie onder)

• 3 HD's totaal 3 terrabite
  • DVD speler LG
  • Geheugen: 4 GB pc3-1066
  • MB Asus P6T SE
  • Processor Intel Core i7
  • Videokaart Asus ENGTS250

Heb jij ook een Corsair CX500M?

Meer advertenties

Ik heb een paar maanden geleden besloten mijn W7 desktop sneller te maken met een SSD. Helaas ging een paar weken geleden de voeding kapot. Aan de hand van de goede recensies hier kocht ik deze voeding, maar had ik beter niet kunnen doen, want hij maakt erg veel geluid. Ik heb last van dit; https://www.youtube.com/watch?v=en1IbAeiVS4

Met gesloten kast nog een duidelijk hoorbare hoge toon. Ik ben niet de enige als je verder kijkt op YT + via google. Schande eigenlijk, want dit speelt dus al jaren! Ook bij hun andere zwaardere voedingen!

Ik had hiervoor een Zalman ZM460B-APS en die was veel stiller, maar die kan ik nergens meer kopen.

Jammer vind ik dat ik in de recensies hier niks hiervan heb gelezen en ik heb me best wat ingelezen voordat ik de voeding kocht.

[Reactie gewijzigd door Andy7 op 1 april 2015 12:22]

Dat is echt geen geluid wat bij die voeding hoort. Die van mij draait hier al weer 2 jaar tot volle tevredenheid in een Antec kast en daar zitten ook nog 3 ventilators op en dat geheel is veel stiller.

Lijkt me dat de ventilator aanloopt. Ga maar gauw terug naar de leverancier en ruil om.
''Videokrt Asus ENGTS250''. Verder een goede review. +1
Vervelend dat je niet de juiste netstroomkabel erbij kreeg. Ik kreeg die gelukkig wel (besteld bij Azerty Afuture). Verder kort maar krachtig!

[Reactie gewijzigd door Great-Force op 22 oktober 2013 13:13]

het kan kloppen dat er een verkeerde kabel bij zit dat komt door een fabrieksfout waar bijvoorbeeld een voeding geschikt voor de amerikaanse markt in een doos terecht komt voor de nederlandse markt dus als je voedingen koopt let goed op het rode knopje of dat 230v of 115v zecht als er een amerikaanse kabel bij zit dan moet waarschijnlijk het knopje op 230v gezet worden als er bijvoorbeeld een britse stekker bij zit (of van andere landen die 230v gebruiken) kan dit worden opgelost door een reistekker