Fractal Design Define R4 Pearl Black Review

apodictus 3 maart 2013, 3.179 views

Fractal Design Define R4 Pearl Black

Pluspunten

• Ruime kast, voldoende inbouw
  • Front-end aansluitingen boven op de kast

Minpunten

• headphone, mic aansluitingen liggen te diep verzonken in de kast.

Voor mij de eerste keer dat ik een duurdere kast koop.

Was even schrikken toen ik hem binnen kreeg. Als jeen beetje beeld hebt van een gemiddelde midi-tower van ca 40 euro is dit wel even iets anders. Ik heb hem besteld vanwege de goede review hier op tweakers, maar ik had niet in de gaten dat deze kast veel groter was totdat hij op de deurmat stond.

Hij is voornamelijk veel breder. Dit merk je meteen bij het inbouwen. Ruimte in overvloed om je spullen kwijt te kunnen. Daarnaast is bij alles aan geluidsreductie gedacht. Bekleding. Rubbers. Perfect. Hij is heerlijk stil.

Deze week vrijwel identiek systeem gebouwd voor mijn vrouw, alleen daar een goedkopere coolermaster K280 kast voor gebruikt. Het verschil in geluid is duidelijk hoorbaar. Ik gok dat ik over een tijdje alsnog deze kast ga kopen en het hele system van mijn vrouw overbouw. Het scheelt echt veel geluid.

Enige nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken zijn de frontend aansluiting van de kast. Die liggen vrij diep verzonken. Geen probleem totdat ik gisteren mijn nieuwe Creative Fatality aansloot en deze klonk als een GSM verbinding in de lift. Na enige zoeken vond ik de oorzaak. De huls van jackplug is dermate dik dat deze niet in de verzonken uitsparing past, waardoor de jackplug zelf er ook niet diep genoeg in kan. Met behulp van een stanleymesje de huls aangepast en alles werk nu, maar beetje jammer

Verder zeer tevrede met deze aankoop.

Heb jij ook een Fractal Design Define R4 Pearl Black?

Hey, ik heb een paar vraagjes, namelijk:
Hoe is het geluid? Ik ben van plan deze case te kopen, en dan zal hij op 2-3 meter van mijn hoofd staan op mijn slaapkamer. Als hij idle is, en de fans op minimaal staan door de fancontroler die er in zit, hoor je hem dan?

Alvast bedankt
Hi,

Sorry voor de late reactie. Ik zat in het buitenland, dus was niet in de buurt van de kast.

Als ik mijn oren op ca 75 cm van de kast houd dan hoor ik hem nog wel, daarna wordt het snel minder: dwz ik ander omgevingsgeluid overstemt het geluid van de kast.

Er draaien in diezelfde kamer veelal nog 4 computers, die meer geluid maken. Ik kan me voorstellen dat in een ijzig stille slaapkamer je hem toch iets beter hoort dan ik hem kan horen, maar aan de andere kant. De geluidproductie van deze kast is significant minder dan alle andere pc's die in deze kamer draaien en dat zegt op zich ook wel wat.

Als deze kast niet stil genoeg is voor op je slaapkamer zou ik niet weten welke dan wel.