Bekijk alle uitvoeringen

Apple iPad Mini Wi-Fi 32GB Wit Review

verleemen 3 maart 2013, laatste update op 8 maart 2013, 1.071 views

Apple iPad Mini Wi-Fi 32GB Wit

Pluspunten

• Klein
  • Licht
  • Goed scherm
  • Mobiel
  • Front camera filmt in 720p HD
  • betaalbaar in de basis versie
  • Prepaid kaarten
  • Foto mp bereikbaar zonder itunes

Minpunten

• Voor 16 GB meer betaal je gelijk 100 euro meer
  • Extras zijn duur
  • Geen kaartslot
  • In landscape zitten je handen voor de luidspreker
  • itunes
  • Geen game emulatoren zonder jailbreak
  • Tv output is niet altijd beeldvullend
  • Scherm slecht leesbaar in direct zonlicht.

Ik ben zeer positief verrast door de mini. In het begin vond ik hem nogal klein uitgevallen, maar tot nu toe heb ik geen problemen ondervonden met lezen, ook omdat hij kleiner is kun je nu wel met je duimen makkelijk bij het midden komen als je typt, Ook met games werkt dat lekkerder. Boeken lezen gaat ook prima. Omdat de mini kleiner is maar wel nog steeds in 1024x768 is komt het allemaal wat scherper en strakker over. Persoonlijk zoals ik er mee werk zie ik het verschil tussen dit en retina nauwelijks, en sinds een scherper scherm ook meer processor kracht vergt heb ik liever die snelheid van de dualcore dan dat er een quadcore in zit die de accu sneller leeg slurpt.

Ook vind t ik het fijn dat je nu wel rechtstreeks met de kabel aan de pc fotos e video kunt overzetten zonder dat je daar i-tunes voor nodig hebt. Helaas kun je er geen geheugenkaartje in kwijt of apps sideloaden, maar in ruil daarvoor krijg je wel weer een enorm stabiel apparaat terug dat meestal dat doet wat ie doen moet. Alleen de editor heeft t probleem dat hij de videofiles die je wist blijkbaar nog ergens laat staan. De oplossing die ik heb is dan de editor verwijderen en dan weer opnieuw installeren en dan is dat geheugen weer opgeruimd. Dat je gewoon met een prepaid kaartje dt je zelfs bij de Albert Hein kan kopen je tegoed voor apps en boeken kunt uploaden is nog een reden waarom ik niet voor android heb gekozen. Niet iedereen heeft een creditcard op zak.

Al met al, goed apparaat, goeie accu, fijn scherm, goed lees en hanteerbaar. En een accuduur van 8 uur bij intensief gebruik. Toppie.

Ik heb mijn ipad mini voornamelijk om filmpjes voor youtube te maken en ben van de ipad2 naar de mini overgstapt omdat deze met de frontcamera in 720p breedbeeld kunt filmen waardoor je dus teglijk op je scherm kan zien of je alles wel goed in beeld hebt en net tijdens t maken van je vlog maar moet gokken of je alles wel goed voor de lens houd.

Mijn oude ipad2 heb ik aan mn moeder gegeven, kan ik eindelijk ook eens iets duurs en praktisch aan dr geven. Hiervoor had ik de ipad 1 en ook daar heb ik een leuke functie voor bedacht. Het is mn wc computer geworden waar ik s'ochtend lekker met een kopje koffie patience kan spelen of het nieuws op tweakers lees tijdens t poepelen:)

Ondertussen heb ik een lightning to vga adapter aangeschaft voor de afschuwelijk hoge prijs van 49 euro (waarom zo duur?)
En nu heb ik dus een weze een soort iMac. In weze kun je dan alles doen wat je met een basis pc ook doet. Helaas mirrord de mini alleen maar wat inhoud dat je of een 4:3 output hebt of een gestredgte 16:9, net zoals dat bij een tv gebeurt dus. Nou valt dat bij games en apps niet zo op gelukkig, maar bij films is dat toch niet wat je wil. De films worden trouwens wel in Breedbeeld getoond mits je monitor dat ondersteund, maar als je apps gebruikt dan zijn die meestal weer 4:3, dus met zwarte balken links en rechs. Bij mijn oudere acer monitor kan ik tussen stretge en native kiezen, kiest ik native, dan is alles 4:3 en als je dan een Breedbeeld videootje kijkt heb je niet alleen balken links en rechts maar dus ook nog boven en onder, dan maar stretch...
Ook maar gelijk een videootje van gemaakt.

Heb jij ook een Apple iPad Mini Wi-Fi 32GB Wit?

Reviews door de redactie

Meer advertenties

....In landscape zitten je hnden voor de luidspreke...

Is dat geen min punt?
Dat zag ik ook al ;).