Apple iPod Touch V1 16GB Zwart Review

PolarBear 27 april 2008, laatste update op 27 april 2008, 2.071 views

Apple iPod Touch V1 16GB Zwart

Pluspunten

• Goede interface
  • Stabiel
  • Goede batterij duur
  • Bruikbare applicaties icm goede touchscreen

Minpunten

• Geen radio
  • Laatste software update niet gratis
  • Geen spelletjes

Geluidskwaliteit Score: 4
Als "longtime" iPod gebruiker heb ik een half jaar geleden ook een Touch gekocht. Zoals gezegd ik gebruik ik al een tijd de iPods van Apple voor muziek onderweg. Ik heb de eerste generatie iPod gehad, een iPod photo en een iPod vijfde generatie.

Software
Ik gebruik al jaren iTunes voor het beheer van mijn muziekcollectie. Deze collectie is zo'n 30 Gb groot. Vroeger op een Windows PC had ik nog wel wat aan te merken op iTunes maar sinds ik een Mac heb ben ik zeer tevreden over iTunes.

Op de iPod Touch staat redelijk wat software (ik heb ook de laatste betaalde update geinstalleerd). Natuurlijk een video en een muziekspeler, waar weinig tot niets op aan te merken is maar ook een Safari browser, een mail client, een agenda,een takenlijst en Google Maps welke allemaal erg bruikbaar zijn.Uiteraard zijn de applicaties geintegreerd, vanuit Google Maps kan je zo zien waar een contact woont. Een basis calculator is ook aanwezig evenals een weer en aandelenkoers applicatie, zelf vind ik deze twee minder nuttig.

Hardware
Het touchscreen van de iPod Touch is erg bruikbaar. Ik heb onder andere een HTC Touch Dual gehad waarbij ik meer moeite had met het touchscreen dan de Touch. Ook de accelometer doet het uitstekend.

De geluidskwaliteit is met Senheisser CX500 goed te doen, de meegeleverde koptelefoon is redelijk.

De iPod Touch heeft ook Wifi aanboord, dit werkt goed, alleen steeds meer Wifi netwerken zijn niet gratis beschikbaar.

Heb jij ook een Apple iPod Touch V1 16GB Zwart?

Geen spelletjes, die kan je downloaden voor elke Ipod, behalve de shuffle en de touch. ;)
Maar dat irriteert mij niet zo erg, ik heb genoeg aan de software update en m'n 8gb versie.

Die werking trouwes is subliem, werkt heel handig en eenvoudig, als ik dan een 'normale' Ipod vast pak, wil ik direct m'n Itouch terug, geen draaiwieltje, aanraakscherm!
Nu iets serieuzer, het juiste nummertje zoeken is echt doodsimpel, zoeken via artiest, nummer, ... en dan gewoon op play klikken. Of, de Itouch kwartslag draaien en coverflow gebruiken, dat is écht verschrikkelijk handig. Zegt misschien ook allemaal niet zo veel, maar je het zelf eens uitproberen en dan snap je wat ik bedoel.
Bevoorbeeld bij mij, op school, daar zijn een paar mensen die een Ipod hebben en een paar die er eentje willen. Iedereen die de mijne eens uitprobeerd kan die ook zonder problemen gebruiken (zoals bij bijna alle Apple producten) en vindt niks onduidelijk aan het apparaat, maar, de meeste willen ook overstappen of een Itouch kopen. ;)
Zegt genoeg denk ik?

En foto's, ongeveer hetzelfde verhaal, doodsimpel maar efficient, vooral het inzoomen werkt erg handig en goed, maar, zoals ik daarnet zei, eens zelf uit proberen en beetje experimenteren werkt het beste om dit te begrijpen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

[Reactie gewijzigd door nietsissimpel op 27 april 2008 16:48]

Een iets te korte review vind ik, er staat niks in over de werking/navigatie mbt muziek/foto's bekijken vd ipod, terwijl dit net belangrijkste is denk ik ?
Verder: "Geen spelletjes" , dit is te downloaden, al vind ik spelletjes meer iets voor een telefoon, om in de context te blijven, de iPhone.
Ook mis ik voorbeelden voor bijvoorbeeld 'goede touchscreen' die je zowel bij inhoud als de positieve eigenschappen aanhaald.
Ietwat te kort voor een goede review, het apparaat is wel wat complexer om in zo weinig bewoordingen te kunnen beoordelen. Ik zou zeggen, bekijk mijn review eens als "voorbeeld", ik heb dezelfde versie.