Tweakers zegt: 8,5

Specificaties 64GB 2.5" (SATA-600) @ 460/220MB/s - Bekijk alle specificaties

OCZ Vertex 4 64GB Review

xyanide1986 2 maart 2013, laatste update op 1 april 2014, 220 views

OCZ Vertex 4 64GB

Pluspunten

• Kleine capaciteit maakt het betaalbaar
  • Krijgt nu de nieuwste firmware uit de fabriek
  • Betrouwbaar
  • 3.5" bracket en schroeven meegeleverd
  • een "I <3 my SSD" sticker

Minpunten

Ik had links en rechts wat reviews gelezen en de SSDs van OCZ (series 3 en ouder) werden door gebruikers sterk afgeraden vanwege hun betrouwbaarheid.
Ik vond 2 reviews die het tegendeel konden bewijzen voor de nieuwe vertex4, gezien de gemeten prestaties van deze SSD vond ik het de gok wel waard. Er werd wel aangeraden om de nieuwste firmware te gebruiken voor verbeteringen in prestaties en stabiliteit.

De firmware update wiped de data en je hebt een systeem nodig met windows vista/7, ik draaide nog op XP. Gelukkig waren er een stel gebruikers die een linux bootable hebben gecombineerd met de update tool.
Eenmaal mijn nieuwe systeem gebouwd kwam ik bij de update tool aan. Mijn nieuwe SSD had al de laatste firmware update! Goed bezig OCZ.

De prestaties kan ik geen goed oordeel van geven. Kijk daarvoor naar de review van tweakers.net zelf.

Hij heeft me tot nu toe nog niet 1 keer problemen opgeleverd en gebruik hem nu ruim 1 jaar als systeem schijf.

Heb jij ook een OCZ Vertex 4 64GB?