Specificaties Radiogestuurde muis en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G7 Laser Mouse Review

Avalaxy 26 april 2008, 1.133 views

Logitech G7 Laser Mouse

Pluspunten

• Ligt heerlijk in de hand
  • Snel switchen van DPI
  • Duimknop
  • Glijd heerlijk
  • Indicator LEDjes

Minpunten

• Accuduur voor als je dat interessant vindt
  • Niet te vaak laten vallen
  • Onderkant slijt redelijk snel

Mijn algemene beoordeling van de Logitech G7 wireless muis is erg goed. Ik heb deze muis al een jaar in bezit, en een keer gratis gekregen.

De muis ligt erg lekker in de hand, en is ongeveer zo groot als mijn hand zelf. Er is een plek waar je je duim in kunt leggen, wat precies past voor mij. Er is ook rekening gehouden met je pink, want ook aan de rechterkant is een plek waar je je pink lekker neer kunt zetten. De muis loopt een beetje schuin af waardoor je wijsvinger iets hoger ligt dan je middelvinger en ringvinger, wat precies lekker ligt, en prima past.

De muis heeft een duimknop die, zoals de naam al zegt, boven de duim ligt. Deze duimknop is erg handig, want je kunt met behulp van de Setpoint drivers zelf een functie toewijzen aan deze duimknop (vorige pagina, scherm minimaliseren, scherm sluiten, etc.). Zelf heb ik deze ingesteld op 'minimaliseren' zodat ik snel al mijn venters kan sluiten zonder ze met het rode kruisje rechtsbovenin te hoeven sluiten.

De muis beschikt ook over een + en - knopje, waarmee je de DPI instellingen kunt regelen. Dit is erg handig om snel te switchen tussen hoge snelheid of hoge precisie. Als je games speelt en je wilt iemand snipen dan zet je je muis snel op de laagste DPI instelling. Echter moet je hier wel je vinger voor optillen, dus het gaat minder on-the-fly dan het lijkt.

Het scrollwieltje doet zijn werk prima en kan ingedrukt worden. Opvallend is dat het scrollwieltje ook naar links en rechts bewogen kan worden, hoewel dit niet echt nuttig is aangezien het gewoon te traag gaat en niet helemaal lekker lijkt te werken. Toch een leuke functionaliteit voor de mensen die het willen gebruiken though, je kunt namelijk de scrollsnelheid nog aanpassen, maar daar heb ik zelf geen behoefte aan.

De bouwkwaliteit is wel aardig, maar niet geweldig. Ik heb de muis al meerdere malen laten vallen (nadeel van draadloos waar je rekening mee moet houden), en de muis functioneert nog. Echter werkt wel de duimknop nogal stroef nu. Ook de glides aan de onderkant lijken snel te slijten, en daarmee hun verschuifbaarheid te verliezen.

De drivers vind ik eerlijk gezegd een bloatware pakket, want ze zijn vrij groot, en er wordt gevraagd of je een toolbar van Yahoo wilt installeren, wat enorm onprofessioneel overkomt op mij. Er is echter wel veel in te stellen, dus daar krijgen de drivers een pluspuntje voor. Overigens werkt de muis ook perfect met de ingebouwde drivers van zowel Windows XP als Windows Vista. Echter kun je dan niet zelf een functie toewijzen aan je duimknop.

De muis wordt geleverd met een USB oplader voor de accu's (je krijgt er dus ook 2 accu's bij), een USB receiver die je in kunt pluggen in de oplader. Dit is erg handig als je de muis wilt gebruiken met een laptop. Draadloze USB stick inpluggen en gaan met die banaan. Verder krijg je er ook cd'tjes bij die prima voer zijn voor de prullenbak.

Tot slot, de accuduur is zo'n 8 uur, wat wel vrij weinig is, maar het wisselen tussen accu's gaat vrij snel, en je hebt op je muis ook een lampje dat de batterij status aangeeft (en er is een lampje die je DPI instelling aangeeft, ook erg handig).

Het product is echter al een tijdje EOL, maar mocht je nog een G7 of G5 special edition op de kop kunnen tikken dan kan ik dit product zeker aanbevelen. Zeker omdat ik persoonlijk de G9 niet zo'n geweldig product vind.

Heb jij ook een Logitech G7 Laser Mouse?

Deze heb ik ook. Alleen de accu is nu wel enorm slap geworden. Best jammer!

Dit is toch wel de beste draadloze gaming muis! Je zou eigenlijk niet merken dat hij draadloos is!
Ik merk het nog altijd niet dat hij draadloos is... qua gebruik dan ;)

Ik heb de gewone en de Carbon (LAN) Edition :)

Als je nog een accu zoekt ik heb er nog wel een paar reserve :)