PC Power & Cooling Silencer 750 Quad Blue Review

Megalodon86 26 april 2008, laatste update op 8 oktober 2008, 1.091 views

PC Power & Cooling Silencer 750 Quad Blue

Pluspunten

• stille 80mm fan aan de achterkant
  • genoeg aansluitingen voor crossfire of sli
  • krachtige single 12V rail

Minpunten

• niet iedereen heeft de ruimte om de overige kabels weg te stoppen, (semi-)modulair zou een oplossing kunnen zijn.

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 5
Ik heb deze Silencer 750 in mijn Coolermaster Stacker onderin geinstalleerd. De ventilator van de voeding is temperatuur gestuurd (80mm, blaast uit de kast) en dit betekent in mijn geval dat hij zr langzaam draait. Zoals bekend gaat warmte naar boven en daar is mijn kast op ingedeeld.

Bovenin (waar de voeding ook geplaatst had kunnen worden) heb ik 2 80mm fans geinstalleerd die de warme lucht uit de kast blazen. Dit in combinatie met de standaard fans van de stacker zorgen voor een goede airflow waardoor ik niet kan bepalen hoe de voeding zou functioneren in een minder goed gekoelde kast. Wel merk ik dat de plaatsing (onderin dus) een groot voordeel voor de voeding is omdat hij vrijwel geen hitte te verduren heeft.

De voeding is niet modulair, maar daar ondervind ik niet veel last van aangezien de enkele kabels die ik niet gebruik makkelijk weg te stoppen zijn, ook weer vanwege de plaatsing van de voeding. Ze blokkeren de airflow in mijn geval niet.

De afwerking is degelijk en verder bevat het hele pakket weinig poespas. Gewoon een goede voeding voor een in mijn ogen nette prijs. Er zijn goedkopere voor 750 Watt maar ik betwijfel of die dezelfde kwaliteit kunnen bieden.

Heb jij ook een PC Power & Cooling Silencer 750 Quad Blue?

Reviews door de redactie

Ik vraag me af waarvoor je die voeding nodig hebt hij kan namelijk wel 60 ampere leveren op de 12 voltlijn, terwijl je met jouw PC maximaal zo'n 23 ampere van de 12 voltlijn nodig hebt. ;)
Ondertussen is mijn 3870 vervangen voor een 4870 en wie weet komt er daar nog wel een van bij in de toekomst. ook mn geheugen is ondertussen verdubbeld van 4 naar 8 GB.