Sony A SLT-A57 Zwart

Sony A SLT-A57 Zwart Review

onsplekkieNewbie 28 februari 2013, 1.223 views

Sony A SLT-A57 Zwart

Pluspunten

• goede autofocus
  • snel (10 frames per seconde)
  • redelijk compact voor DSLR
  • flip-out screen
  • gebruik van klassieke AF Minolta objectieven mogelijk
  • SLT systeem

Minpunten

• kostbaar (700 euro nieuw prijs)
  • batterij duur is niet zo goed als mijn oudere Sony A300
  • SLT systeem

Snelheid en automatiek Score: 5
Batterijduur Score: 3
Uitbreidbaarheid Score: 4
HIerbij wil ik mijn eerste review plaatsen.
Ik zocht een amateur-camera die snel kan fotograferen en die tevens is staat is om de al in mijn bezit zijnde Minolta lenzen mee te kunnen gebruiken. De keuze voor het merk Sony was is dan snel gemaakt.
Hierbij is prijs/kwaliteit belangrijk net zo belangrijk als Image Quality en snelle Auto focus.
Dat deze camera gebruikt maakt van het nieuwe SLT systeem is voor mij een plus punt. De mogelijkheden met een elektronische zoeker geven veel voordelen zoals horizon-zoeker en MF contrast hulp bij Manual Focus.
Er zijn ook nadelen als vertraging en scherpte verlies ten opzichte van een echte spiegel constructie die bij DSLR gebruikelijk zijn.
Het gebruik van mijn klassieke Minolta lezen maakt het mogelijk om met een (voor de fotografie standaard) klein budget toch heel mooi glas te gebruiken. De kwaliteit van het gebruikte objectief bepaald toch in grote mate de kwaliteit van de uiteindelijke foto!
Hiervoor is dyxum.com een schat van informatie.

Heb jij ook een Sony A SLT-A57 Zwart?