Specificaties 4GB USB 2.0-stick (¤10,098 per GB) - Bekijk alle specificaties

iStorage datAshur IS-FL-DA-256-4 4GB Zwart Review

brainsalad 28 februari 2013, 781 views

iStorage datAshur IS-FL-DA-256-4 4GB Zwart

Pluspunten

• Alfabetische en numerieke toetsen, naast cijfers kan u ook een woord onthouden
  • Vlotte dataverbinding
  • OS onafhankelijk
  • (spat)Waterdicht
  • Metalen koord voor aan sleutelbos
  • Stalen huls
  • Robuuste beveiliging
  • Wekt vertrouwen op bij andere mensen, hun data wordt beveiligd vervoerd
  • Eenvoudige handleiding

Minpunten

• Altijd elders een backup maken i.v.m. risico op verlies van de sleutelbos en kans op wissen data door een andere personen
  • Verf van de metalen huls slijt (voor mij geen probleem hoor)
  • Bij gebruik elke keer een code intoetsen
  • Sluiting lus van USB flasdrive, met fijn schroefdraad moertje, kan in de loop van de tijd los draaien, een beetje locktite doet wonderen
  • Opslaggrootte versus prijs is ongunstig

Beste lezer,

Afgelopen jaar heb ik een USB flashdrive gekocht met als insteek dat deze middels een code beveiligd kan worden. De reden dat ik een code fysiek wil indrukken is omdat deze aan mijn sleutelbos hangt en er op de USB flashdrive privé documenten staan. Mocht ik mijn sleutelbos verliezen dan kan niemand bij deze data. Als u tien verkeerde code intikt dan zal alle data gewist worden, wel zo veilig. De reden dat ik geen softwarematige versleuteling heb is dat deze stick OS onafhankelijk werkt, de USB stick ontgrendel ik eerst en dan steek ik 'm in de usb-poort.

Verder is het een zeer stevige USB flasdrive, de huls is van metaal en hangt met een lus van staaldraad aan mijn sleutelbos. Door middel van een o-ring is de USB flashdrive (spat)waterdicht. Aangezien o-ringen ook gebruikt worden voor vloeistofdichtingen onder hoge druk zal de USB flashdrive ook wel een keer in een plas met water kunnen vallen zonder schade (niet getest!)

Tenslotte nog een opmerking over de prijs. De USB flashdrive is zeker niet goedkoop en was ook een van de pijnpunten. Echter, als u gevoelige data niet wil verliezen dan is de aanschafprijs gerechtvaardigd.

Al met al een top product en ik ben er zeer content mee.

Brainsalad

Heb jij ook een iStorage datAshur IS-FL-DA-256-4 4GB Zwart?