OCZ ATV Turbo 8GB 8GB Geel Review

MensionXL 25 april 2008, laatste update op 25 april 2008, 1.967 views

OCZ ATV Turbo 8GB 8GB Geel

Pluspunten

• Klein
  • Voelt duurzaam en metaal achtig aan
  • Snel (33MB/s read)
  • Relatief goedkoop voor een snelle 8GB USB-stick

Minpunten

• Slechts 12MB/s write
  • Voor sommigen misschien het dopje, maar voor mij was dit geen probleem aangezien ik hem toch 24/7 in mijn pc heb zitten

Het gaat hier niet om de ATV versie, maar om de Rally2, maar aangezien deze twee exact hetzelfde zijn qua hardware, en de 8GB Rally2 niet geregistreerd bleek te zijn op Tweakers.net, leek het mij verstandig het hier te posten aangezien ik ook al zocht naar een review, maar niks vergelijkends vond.

Deze USB stick wordt geleverd met een cordje, en USB-verlengdraadje, dit draadje is - schat ik - zo'n 15 a 20cm.

De stick zelf heb ik gekozen omdat ik een nieuwe stick nodig had, en de prijs vond ik erg bevredigend. (29 euro bij de lokale pc boer)

Prima stick, niks op aan te merken. :)

• Intel Q6600 @ 3.0GHz
  • 4GB OCZ @ 858MHz
  • Gigabyte P35-DS4
  • Windows XP

Heb jij ook een OCZ ATV Turbo 8GB 8GB Geel?

Als je zelf zo teleurgestelt bent in andere reviews, waarom de jouwe niet een beetje uitbreiden? Er valt helaas niet superveel te zeggen over een geheugen stick, maar alleszins veel meer als wat jij geeft ;)
Okay, vertel me dan eens even wat er gezegd moet worden? Het is voor data ffs, echte goede benchmarks ontbraken me, en die zijn er nu. Je gaat toch ook niet een harde schijf beoordelen op z'n kleurtje? Dat is gewoon persoonlijk. Dus ik snap niet wat ik nou nog meer zou neer moeten zetten, dat zou het té subjectief maken.
Nou als je toch de slimmerik wilt uithangen, hier heb je bijvoorbeeld een review van 5 pagina's over "data ffs". :+

[Reactie gewijzigd door SoulShot op 26 april 2008 15:16]

Heb je geprobeerd twee van deze sticks in RAID te draaien? Lijkt me best een interessante optie :)
Ik vraag me dan toch af of dit dezelfde is als de ATV versie, http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/i/imclna.jpg

26-30MB/s write wijkt nogal af van 12 MB/s.
Dat is de Turbo, dit is geen turbo. Misschien heb ik hem dan verkeerd geplaatst aangezien er twee 8GB ATV's waren; Turbo en non-Turbo.
Ok, duidelijk, ze hebben ook veel te veel modellen :/

Het gaat dan om de OCZUSBR2DC-8GB lijkt me ;)
Op zich is die 12MB/s write voor een snelle 8GB stick niet slecht maar niet wat ik zoek.... Bedankt voor de nuttige survey! (Wat ik zoek is een 8GB stick die minstens zo snel als een dvd-brander kan schrijven).

[Reactie gewijzigd door Gianni Rombios op 16 mei 2008 14:37]