LG Nexus 4 16GB Zwart Review

peacelord 25 februari 2013, laatste update op 29 december 2013, 3.627 views

LG Nexus 4 16GB Zwart

Pluspunten

• IPS Scherm
  • Accuduur
  • open source

Minpunten

• vekrijgbaarheid
  • scherm krast makkelijk. Gebruik een screenprotector!
  • draadloos opladen nauwkeurig klusje
  • spontane uitval toestel

na 15 mnd afscheid genomen van mijn Iphone 4S. Degelijke telefoon maar nooit echt een fan boy geworden. Fraai (i)OS maar vooral als erg dwingend ervaren om nog maar te zwijgen over het vreselijke Itunes. Gekozen voor de Nexus 4 n.a.v. de reviews en de vriendelijke prijsstelling (nieuw EUR 385 Marktplaats).

Het toestel overtreft echt mijn verwachtingen op alle fronten; bouwkwaliteit, snelheid van de UI met vooral ook een prachtig scherm. Geluidskwaliteit doet niet onder vd Iphone en wat vooral genieten is aansluiten op de pc en via de verkenner gewoon volgooien met mp3's.

Middels de reviews gewaarschuwd voor de accuduur die weliswaar zou zijn verbeterd met 4.2.2. maar toch. Op de eerste dag in gebruik ook hier weer stukken beter dan de 4S. Met intensief (zakelijk) gebruik met de 4S eind vd middag alweer aan de stroom, de Nexus maakt de 12 uur met gemak vol. ook dus met een nieuwe batterij en in de fase dat je de hele dag met het apparaat zit te spelen. Absolute aanrader!

aanvulling 14 april:
eind mrt geroot en PA 3.15 rom ge´nstalleerd. Franco kernel geflasht en de ervarig met het toestel is nog verder verbeterd. Hardwaregebruik is nu 'tailor made', veel additionele functionaliteit van het toestel is nu ontsloten. Zo is de batterij duur verlengd terwijl tegelijkertijd de schermspecificaties zijn verbeterd (resolutie en gamma instellingen). Fraai speelgoed en bedrijfszeker bovendien.

Aanvulling 29 december.
Met het uitkomen van de Nexus 5 ontstaat de twijfel om de Nexus 4 in te ruilen voor de nieuwere. Besloten om de Kitkat release vd N4 eerst af te wachten. En dit is prima bevallen. In ieder geval voor mij voldoende aanleiding om vervanging voorlopig uit te stellen. De accuduur is merkbaar verbeterd; screentime is ca. 20% verhoogd. Het bereik van het toestel is daarnaast ook verbeterd. Enige nadeel blijft dat het apparaat incidenteel uitvalt. Ook op knoppen reageert het dan niet meer. Enige dat helpt is via de lader aan de stroom. Hierna komt er dan na enige tijd weer leven in. Dit is nu zo'n keer of 4 gebeurt sinds de aanschaf. De eerste keer was even balen, nu weet ik iig dat het geen permanent falen is. Voor mij geen reden om aanspraak te maken op garantie omdat het toestel verder in topconditie verkeerd dankzij de Ringke Slim en de Bestskin screenprotector.

Heb jij ook een LG Nexus 4 16GB Zwart?

Ik heb ok een N4 en voel alsof dit een review is voor de franco kernel, dit is een goede kernel voor heel beperke zaken, voor de rest ben ik het me je eens, alleen is de N4 meer en minder met deze kernel
Je gevoel klopt slechts ten dele. Sinds medio november draai ik nl. weer stock Android en mijn tevredenheid met het toestel is eigenlijk alleen maar toegenomen. Momenteel nog geen behoefte om weer te gaan rooten.