Kingston SSDNow V300 120GB Review

robw1947 25 februari 2013, 7.023 views

Kingston SSDNow V300 120GB

Pluspunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Minpunten

• Geen aanvullende/ondersteunende software gevonden op kingston.com

Deze ssd gekocht op basis van de review bij HardwareInfo en Tweakers.
Dit is mijn 3e ssd, inmiddels een Intel 330 en een Samsung840 ingebouwd.
Deze ssd wordt kaal geleverd zelfs zonder montage boutjes.
In tegenstelling tot Intel en Samsung is op de website van Kingston geen aanvullende/ondersteunende software te downloaden zoals een migration tool en een toolbox.
Er is wel een toolbox, SV300S3, maar deze toont de smart info.
Geen mogelijkheid om te tunen, een secure erase uit te voeren, partities aan te passen, firmware upgrade te doen, etc zoals Samsung SSD Magician.
Wel een handleiding gevonden over het gebruik van Acronis True Image HD, maar de software wordt niet beschikbaar gesteld, althans ik heb het niet kunnen vinden.
De HD clone heb ik gedaan met EaseUs Disk-copy.
Op de ssd staat W8 en de ssd is aangesloten op een MSI H77MA-G43 mobo op een SATA-3 poort.
Ook het draaien van de AS-SSD benchmark vond ik teleurstellend.
De resultaten vergeleken met die van HardwareInfo en http://www.legitreviews.com/article/2097/5/.
Vrijwel alle scores waren iets lager dan die van HardwareInfo en Legitreviews.
De Read access time zelfs een factor 2.
Van de Samsung de AS-SSD benchmark ter vergelijking/indicatie toegevoegd.
Deze benchmark is nog gedraaid op een AMD mobo met SATA-II.
Mede door een andere controller is het wel appelen met peren vergelijken.

Door het ontbreken van software heb ik de Ondersteuning van de fabrikant als slecht beoordeeld.

Heb jij ook een Kingston SSDNow V300 120GB?

Reviews door de redactie

Jij hebt waarschijnlijk de losse drive gekocht (Kingston part# SV300S37A/120G). Als je "aanvullende software" had gewild had je beter de SV300S3D7/120G Desktop upgrade kit kunnen kopen. Daar zitten netjes schroefjes en software bij, zoals ook netjes aangegeven op de site van Kingston.

Verder geef je aan "Geen aanvullende/ondersteunende software gevonden op kingston.com" terwijl je in de review zelf schrijft "Er is wel een toolbox, SV300S3" wat erop duidt dat er wel software te downloaden is ter aanvulling van wat er geleverd werd bij de bestelling. Dat de software niet doet wat jij verwacht, is een ander punt.

Vergeef me het te moeten zeggen, maar je had een betere ervaring kunnen hebben met wat meer research voorafgaand aan je aankoop.
Horen deze dingen niet standaard te zijn dan?
Gelukkig zijn er genoeg standaarden om uit te kiezen... Gelukkig zat al die extra zooi er bij mij niet bij en heb ik er niet voor betaald. Gezien het bovenstaande kan je dus kiezen.
Bij HardwareInfo de test gezien van de nieuwe Samsung 840, hierbij werd de software als zeer waardevol aangeduid.
Het toendertijd door mij gekochte exemplaar was alleen de SSD.
De software daarna gedownload. Met deze software kan je vrijwel alles van je SSD bewaken en onderhouden. Er is ook een aparte tool om de disk over te zetten naar de ssd.
En dat mis ik dus allemaal bij Kingston, die software toont alleen gegevens en dan ook nog in vrij technische vorm. Dan kan je nog beter Crystal DiskInfo gebruiken, geeft ongeveer dezelfde info, maar in een leesbaardere vorm.