BitFenix Raider Review
Ik kocht deze kast als vervanging van een aftandse Antec Sonata waarvan de voeding het bij belasting steeds vaker opgaf. Ipv alleen de voeding vervangen toch maar een nieuwe kast gezocht die niet te duur en vooral stil moest zijn. Na verschillende reviews kwam ik op deze uit. Ik had eerlijk gezegd nog nooit van dit merk gehoord en keek in eerste instantie naar Antec en Coolermaster. Eerste reactie toen ie uit de doos kwam: wat een gaaf ding! Superstrak design, ziet er veel duurder uit dan je voor dit geld verwacht. Die eerste indruk is gebleven; bij elk onderdeel blijkt dat er erg goed over het ontwerp van deze kast is nagedacht. Montage van voeding, mobo en disks is een peuleschil, en alle kabels kunnen mooi weggewerkt worden. Resultaat:...
Pluspunten
Kabels mooi weg te werken achter aparte plaat, waar ook de uitsparing voor de montage van de CPU koeler in zit. Deze laatste kan dus gemonteerd of vervangen worden zonder dat het mobo eruit hoeft. Alles is zwart, incl alle meegeleverde schroeven, de rubbers, tie wraps, etc. kwestie van smaak, maar ik vind het erg mooi. Montage van disks en CD drives is schroefloos, erg handig. 2.5" drives (SSD's) vereisen wel schroefjes maar kunnen direct aan de disk brackets worden bevestigd. Geen gedoe dus met 2.5->3.5 extenders. De tegelijk gekochte Seasonic voeding past erg goed; main kabel kan mooi achter de montageplaat worden weggewerkt, evenals de meeste andere kabels. 3 stille fans voorgemonteerd (2 voor, 1 achter), die via een schuif bovenop traploos geregeld kunnen worden
Minpunten
Bij het (al wat oudere) mobo zijn de Sata kabels na montage van de videokaart wat lastig toegankelijk. Had wat verkeerd ingeplugd en moest derhalve de disks en disk cage weer demonteren om de kabels om te kunnen steken.
Eindoordeel
Reacties (3)
Wellicht kun je er wat meer over vertellen en / of foto's?
Zou je misschien er een paar foto's aan kunnen toevoegen?
Is een karige review geworden
Het minpuntje van je review vindt ik niet echt een fout van de behuizing , maar meer een fout van de makers van het mobootje. Of je bouwt de videokaart als laatste in.
Dit zou je in je review kunnen weergeven als tip
Voor de rest keep the good work.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/258216/TweakCV.jpg?f=community)
/u/389400/crop5e499a7345b63_cropped.png?f=community)