Specificaties Tower, 6 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

BitFenix Raider Review

josvandongen 24 februari 2013, 632 views

BitFenix Raider

Pluspunten

• Kabels mooi weg te werken achter aparte plaat, waar ook de uitsparing voor de montage van de CPU koeler in zit. Deze laatste kan dus gemonteerd of vervangen worden zonder dat het mobo eruit hoeft.
  • Alles is zwart, incl alle meegeleverde schroeven, de rubbers, tie wraps, etc. kwestie van smaak, maar ik vind het erg mooi.
  • Montage van disks en CD drives is schroefloos, erg handig. 2.5" drives (SSD's) vereisen wel schroefjes maar kunnen direct aan de disk brackets worden bevestigd. Geen gedoe dus met 2.5->3.5 extenders.
  • De tegelijk gekochte Seasonic voeding past erg goed; main kabel kan mooi achter de montageplaat worden weggewerkt, evenals de meeste andere kabels.
  • 3 stille fans voorgemonteerd (2 voor, 1 achter), die via een schuif bovenop traploos geregeld kunnen worden

Minpunten

• Bij het (al wat oudere) mobo zijn de Sata kabels na montage van de videokaart wat lastig toegankelijk. Had wat verkeerd ingeplugd en moest derhalve de disks en disk cage weer demonteren om de kabels om te kunnen steken.

Ik kocht deze kast als vervanging van een aftandse Antec Sonata waarvan de voeding het bij belasting steeds vaker opgaf. Ipv alleen de voeding vervangen toch maar een nieuwe kast gezocht die niet te duur en vooral stil moest zijn. Na verschillende reviews kwam ik op deze uit. Ik had eerlijk gezegd nog nooit van dit merk gehoord en keek in eerste instantie naar Antec en Coolermaster. Eerste reactie toen ie uit de doos kwam: wat een gaaf ding! Superstrak design, ziet er veel duurder uit dan je voor dit geld verwacht. Die eerste indruk is gebleven; bij elk onderdeel blijkt dat er erg goed over het ontwerp van deze kast is nagedacht. Montage van voeding, mobo en disks is een peuleschil, en alle kabels kunnen mooi weggewerkt worden. Resultaat: prima airflow en een mooie stille kast. Erg blij mee!

Heb jij ook een BitFenix Raider?

In de score kaart staat bijna meer dan in je 'review' :)
Wellicht kun je er wat meer over vertellen en / of foto's?
Heb zelf deze kast ook gekocht, maar nog niets ingebouwd.
Zou je misschien er een paar foto's aan kunnen toevoegen?
Is een karige review geworden ;)
Het minpuntje van je review vindt ik niet echt een fout van de behuizing , maar meer een fout van de makers van het mobootje. Of je bouwt de videokaart als laatste in.
Dit zou je in je review kunnen weergeven als tip :P
Voor de rest keep the good work.
Heb zelf deze kast nu een jaar, hij is stil, maar heb ik vier harde schijven waaronder een SSD, en een nogal grote HD 7950 XFX Videokaart, mijn voeding is een Coolermaster 850 Watt modulair, de kabels die daar zijn bijgeleverd zijn nogal stug en erg dik, wat kan ik hier aan doen om zonder grote kosten (nieuwe kast) het op een andere manier oplossen, ik weet dat er andere voedingskabels te koop zijn, maar ik heb een beperkt budget, gaarne jullie advies.