Asus A6T-AP008B Review
Betrouwbaarheid: ik heb de laptop nu al 1.5 jaar. Heb hem maar 2x hoeven terug sturen, gratis laten maken, en geen verzend kosten. de eerste keer was me VGA Kabel kaduuk, kreeg strepen in beeld etc. 2e keer dacht ik dat mijn Moederboard omzeep was: => Cd's DVD's branden ging niet zonder errors... Netwerk snelheid van 1Gb werd nooit gehaald ( ook niet direct tussen laptop en pc " Crosscable") daarnaast vond ik de prestaties laag liggen. heb alles netjes gedocumenteerd. met eventueel 2 oplossingen: Hdd omzeep, of Mobo naar de grootje... wa hebben ze gedaan alles behalve Mobo en HDD vervangen... nadat alles vervangen was werkt alles weer goed mobiliteit en accuduur: de accu gaat lang mee mits je niets anders doet dan...
Pluspunten
AMD TL-52 Turion 64 X2 Bleutooth Mooi scherm Lange accu leef, tijd goeie service gaming ( Cod 4 ed geen probleem )
Minpunten
Bottleneck = Hdd Fn verkeerd naast Ctrl Verf van beeldschermbehuizing slijt snel weg
Eindoordeel
ik heb de laptop nu al 1.5 jaar. Heb hem maar 2x hoeven terug sturen, gratis laten maken, en geen verzend kosten. de eerste keer was me VGA Kabel kaduuk, kreeg strepen in beeld etc. 2e keer dacht ik dat mijn Moederboard omzeep was: => Cd's DVD's branden ging niet zonder errors... Netwerk snelheid van 1Gb werd nooit gehaald ( ook niet direct tussen laptop en pc " Crosscable") daarnaast vond ik de prestaties laag liggen. heb alles netjes gedocumenteerd. met eventueel 2 oplossingen:
Hdd omzeep, of Mobo naar de grootje...
wa hebben ze gedaan
alles behalve Mobo en HDD vervangen...
nadat alles vervangen was werkt alles weer goed
mobiliteit en accuduur:
de accu gaat lang mee mits je niets anders doet dan programmeren, dan haal je nog wel eens 2,5 uur. wil je dvd kijken in de trein. moet je dit in 1 stuk doen anders haal je het niet. 2x opstarten en afsluiten neemt best veel capaciteit weg. na 1,5 jaar nog geen defect te merken aan accu oid.
warmte en geluidsproductie:
Gamen op je schoot gaat lastig met een KOOKPlaat.... ook met deze laptop. temperaturen van 60+ is niet moeilijk te halen. best jammer. Fan Draait over uren, en klinkt als een stofzuiger op volle kracht. je weet iig 1 ding zeker, je FAN werkt.
Reacties (4)
Ik vind 2 keer kapot in 1,5 jaar eigenlijk best veel!
ik zie verder ook niet echt onderbouwende argumenten waarom je deze laptop moet kopen (of juist niet)
1000GB verbinding lijkt me ook wat sterk, 100 Mbit of 1 Gbit lijkt me beter
pas het wat aan schrijf er een goed verhaal van en beargumenteer je belevenis. Daar is een product review voor
[Reactie gewijzigd door DjVe op 25 juli 2024 18:29]
Dat is te veel! Als de laptop echt kapot was zou je voor bouw kwaliteit geen maximale score mogen geven.
Wel zeer nette service van Asus overigens. Heb er zelf ook ervaring mee.
Netwerk snelheid van 1000GB werd nooit gehaald ( ook niet direct tussen laptop en pc " Crosscable")
1Gb haal je meestal ook never en nooit niet omdat je HDD's niet snel genoeg zijn om die doorvoersnelheid vol te trekken. Daarnaast kunnen veel 1Gb onboard chipjes (zoals die van Realtek) die snelheid ook niet echt aan.
Precies, veel van de simpele chips halen net de 25MB/s als je geluk hebt. 125MB/s haal je never nooit, zeker niet met de standaard doorvoer snelheden van de hdds, die halen vrijwel nooit meer dan dat (constant dan natuurlijk, burst komen ze er wel bovenuit).1Gb haal je meestal ook never en nooit niet omdat je HDD's niet snel genoeg zijn om die doorvoersnelheid vol te trekken. Daarnaast kunnen veel 1Gb onboard chipjes (zoals die van Realtek) die snelheid ook niet echt aan.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_exif()/u/234059/crop68c311ae9a0c7_cropped.gif?f=community)
:strip_exif()/u/26632/dosprompt2.gif?f=community)