LG Nexus 4 16GB Zwart Review

The-Source 24 februari 2013, 1.894 views

LG Nexus 4 16GB Zwart

Pluspunten

• Draadloos laden geen brakke micro-usb na een paar maanden
  • Kale android
  • NFC

Minpunten

• Wifi verlies bij langere inactieviteit
  • Luidspreker volume
  • Persoonlijke: het formaat

Nadat ik me HTC Desire (TyTn II ) al vanaf de launch date heb gehad was ik in het begin van het jaar opzoek naar een nieuwe telefoon. En de geruchten gingen dat de Nexus 4 in Januari leverbaar zouden worden in Nederland. Maar helaas alleen via grijze import. Dus ik heb hem via de Saturn in Duitsland aangeschaft.

Maar nu over de telefoon zelf:
Waar ik met me TyTnII soms maar net bereik had heb ik nu toch wel vaker 2 streepjes. Wat weer resulteert in snellere data overdracht want bellen doe ik echt heel weinig met me telefoon :P
De grote van de telefoon vind ik toch eigenlijk net iets te groot om in elke broek lekker te zitten. Hij is ook een volle inch groter dan me vorige ook al zijn de randen natuurlijk wel kleiner geworden ;)
Om niet in herhaling te vallen met andere reviews ga ik het nu wat meer over het Qi laden hebben.

Ik gebruik zelf voor het draadloos laden de volgende lader: Panasonic Qi Charging Pad QE-TM101-K voordeel van deze lader is dat je een groot vak hebt waar je hem op kunt leggen zonder dat je je zorgen moet maken of deze er wel goed op ligt want het laadelement zoek je telefoon namelijk op
En dat gaat echt snel. Snel is, je telefoon ligt er nog geen seconde op en je ziet het laad element al direct naar je telefoon bewegen (blauw led indicatie)
De lader laad je telefoon naar 100% en gaat daarna weer in rust stand. Nu weet ik niet of dat Nexus gerelateerd is of dat dit ook met andere laders het geval is :?
Komt je telefoon voor onder de 90% dan gaat hij weer opnieuw laden. Zou het liefst het anders zien maar ik kan er ook geen instellingen voor vinden. Het verschil in laad tijd vind ik overigens minimaal. Precieze laad tijden heb ik niet maar de keren dat ik het in de gaten heb gehouden is dat er minder dan 10% verschil in tijd in zit.

De wifi verbinding.
Ondanks dat ik alle instellingen van besparingen uit heb staan, gaat de telefoon toch van het wifi netwerk af (ondanks dat deze elke 15 seconden een ping ontvangt). En hiervoor heb ik nog geen oplossing gevonden. Voor mij zelf is dit wel mega irritant omdat me domotica systeem de aanwezigheid van me telefoon monitort en daaraan acties verbind.
Op het moment dat ik me telefoon van de Qi lader haal krijg ik ook direct een mail dat me telefoon weer bereikbaar is. Het lijkt overigens niet aan de lader te liggen want het gebeurt ook weer niet elke nacht en als het 's nachts gebeurd is het ook weer niet op een vast tijdstip

Ik hoop op dit punt me review wat te kunnen aanpassen met een oplossing voor dit probleem.

• Panasonic Qi Charging Pad QE-TM101-K

Heb jij ook een LG Nexus 4 16GB Zwart?

Ik heb nooit last van de Wifi, zal iets met je router zijn of met je software...
Nou de hardware welke de ping controleert en router zijn niet veranderd. Zelfs het te pingen ip adres niet. (DHCP reservering is aangepast voor het MAC adres van me Nexus) Dus het enige wat veranderd is, de telefoon die gecheckt word.
Daarnaast is het bij het aanzetten van het scherm ook gelijk een uitvoering van het script wat op de achtergrond loopt. Als je die zaken bij elkaar optelt dan blijft toch echt alleen de telefoon als optie over.
Hoe zit het met de hoeveelheid geheugen voor het installeren van apps? Op dit moment heb ik ook een Desire namelijk. En de hoofdreden dat ik een nieuwe telefoon wil is het gebrek aan opslagruimte speciaal voor apps. Ik heb slechts 20 apps en waar dat kan heb ik ze allemaal deels verplaatst naar de SD-kaart, maar toch zit ie helemaal vol.

Dat is bij dit toestel wel anders neem ik aan?
opzich kan je oko gewoon al je apps op je SD card zetten, zoek anders eens op data2sd
Volgens mee telefoon heb ik nu 835MB aan apps in gebruik en nog 11GB beschikbaar. Dus ziet er naar uit dat je het hele telefoon geheugen kunt gebruiken.