Avermedia AverTV GO 007 Plus Review

jerbro 22 april 2008, laatste update op 17 november 2015, 798 views

Avermedia AverTV GO 007 Plus

Pluspunten

• Afstandsbediening
  • Teletekst

Minpunten

• Geluid onder linux
  • FM radio ontvanger ontvangt veel ruis

Features Score: 3
Driverkwaliteit Score: 3
Deze TV-kaart heb ik in 2006 gekocht omdat ik op kamers ging, en een TV te groot vond.

Hardware
De kaart heeft een TDA8275 tuner, en gebruikt een SAA7131E om dit signaal op de PCI bus te bus te zetten. De kaart kan heeft naast TV ontangst ook de mogelijkheid om FM radio te ontvangen. Hiervoor wordt een antenne meegeleverd, helaas heb ik hier geen goede ervaringen mee (erg veel ruis). Verder zit er ook een afstandbediening bij de kaart, en een ontvanger voor de afstandsbediening die aan een draad van ongeveer 1 meter zit zodat deze geplaatst kan worden op een plek waar de afstandsbediening ook bereik heeft.

Software
Bij sommige zenders zit er duidelijk ruis in het beeld, ik weet alleen niet of dat komt door de TV-kaart, of door de kabels naar de TV-kaart (>20meter). Ik heb geen andere TV-kaart of TV om dat te vergelijken.
De drivers die bij de kaart meegeleverd zijn (uit 2006) hadden soms het probleem dat het geluid achter liep bij het beeld. Dit is met de nieuwste drivers verholpen. De kaart heeft afhankelijk van de grootte van het venster 10 tot 25 % processor belasting op mijn PC (athlon xp 2800+ CPU). De drivers zijn helaas alleen voor windows.

Onder linux (debian lenny) werkt deze kaart wat lastiger. Het beeld werkt vrijwel gelijk, alleen om ook geluid uit de PC te krijgen is meer moeite nodig. Gelukkig zijn er meer mensen met dit probleem waardoor hier redelijk veel informatie over te vinden is op internet.

Heb jij ook een Avermedia AverTV GO 007 Plus?