Specificaties 20" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 2043BW Zwart Review

lawaai 22 april 2008, laatste update op 22 april 2008, 5.108 views

Samsung Syncmaster 2043BW Zwart

Pluspunten

• Design
  • Pivot, Hoogte,
  • Geen Ghosting
  • Fijne menu structuur en instellingen.

Minpunten

• Magic Tune werkt niet op mijn 8800 GTS
  • Basis kleurinstelling is niet echt je van het, maar na instellingen via menu programma perfect.

Wat deed jou besluiten om het product aan te schaffen?
Omdat mijn 19 inch BenQ 937s+ alsmaaar uitviel en het pas na 5 a 10 x aan uit doen + wat rare tikken (duwen bij de rand) ging deze aan. Ging ik definitief op zoek naar een nieuw scherm.
Vrienden van mij hadden al een 22" en 24" en zelf was ik op zoek naar een betaalbare 22", maar na veel wikken en wegen heb ik besloten, gezien de kleine ruimte die ik tot mijn beschikking heb, om voor een 20" te gaan die pivot, draaimogelijkheden en in hoogte verstelbaar is. Voor de mensen die willen lachen, ik speel in een trappenkast ... Effectief gebruiken van de ruimte's in je huis. Dit scherm was net nieuw en er was nog geen enkele review te vinden, maar gezien samsungs verleden + de specificaties alsmede de prijs heb ik de gok genomen en gewoon besteld.

Vind je die aankoop na de opgedane ervaring nog steeds geslaagd?
Nu 4 dagen in bezit en ben er helemaal aangewend en zeer tevreden over mijn aankoop. De bouwkwaliteit is goed, voet is stevig en alles werkt fijn mee met de wensen van de klant(draaien, hoogte verstellen) ook het ontwerp van de monitor bevalt mij zeer goed, mat zwart en een dunne rand aan alle kanten. Beeldscherm heeft ook geen spiegel gedoe. Het bedienen van de knoppen is helemaal fantastisch, het is op touch basis en dat is even wennen, maar zeer mooi en werkt eigenlijk heel fijn.

Op wat voor manier, in wat voor omgeving en onder welke omstandigheden heb je het product gebruikt?
Ik surf en pas websites aan voor eigen gebruik en speel games, TrackManiaNations & CoD4. Ook C&C achtige games komen voorbij.
Tmn ziet er een beetje vreemd uit op 1650*1050, maar dat went. CoD4 speelt echt fantastisch met deze monitor, ghosting? merk er zelf niks van dus of het er is ...??

Met welke vergelijkbare producten heb je ervaring en hoe verhoudt het besproken product zich ten opzichte van de alternatieven?
Hiervoor een 19" gehad met 8ms responsetijd en zie eerlijk gezegd geen verschillen... verschil met 22 inch is verwaarloosbaar als je er zoals ik, dichtbij zit.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2043BW Zwart?

Kort maar krachtig! enige wat mist zijn de specificaties van het scherm in jou review.

Verder ken ik het probleem van Magic Tune op een 8800GTS 320 of 8800GT G92.
Daarvoor moet je even versie 1.0.99 Downloaden: http://www.samsung.com/us...agetune/pop_download.html
Deze versie zou geoptimaliseerd moeten zijn voor de 8800+ reeks. Bij mij werkte het in ieder geval. Gebruikte ik oudere versies dan kreeg ik telkens het bericht dat Mijn systeem magictune Premium niet zou ondersteunen, terwijl dat OSD veel fijner en sneller is dan de knopjes te gebruiken.

Gebruik zelf de 931BW en hierbij mis ik de Pivot functie ook wel degenlijk, vooral met Lappen tekst geeft dit echt een grote meerwaarde.
Ik denk zelfs, tegen de hype in...., dat je in een kleine ruimte beter af bent met je 20", immers de resolutie is gelijk. Daarnaast verlies je het overzicht bij spellen als je op een (te) groot scherm zit te spelen.

Indien je veel windows open hebt, dan zou 22" iets voordeel kunnen hebben omdat je een kleiner lettertype in kunt stellen, maar nogmaals de resolutie is gelijk!

Ik heb zelf 2 schermen, i.p.v. zo'n groot "monster", ik vind dat ideaal werken (gamen doe je dan op één scherm naturellement)
Ik heb deze terug gestuurd, want zonder zaklamp zijn de toetsen niet te vinden. Voor mij ook geen tiptoetsen meer. Het beeld kreeg ik ook niet goed ingesteld, te flets. Verder twijfel ik nog steeds of ik wel een breedbeeld wil. Alleen voor films en gamen is het wel aardig, maar anders: liever niet. Ik denk er nog even over na.