WD Green SATA 3 Gb/s, 2TB Review

Hack_The_Planet 22 februari 2013, 629 views

WD Green SATA 3 Gb/s, 2TB

Pluspunten

• Redelijk goede performance
  • Geluid productie relatief laag
  • Hitte laag

Minpunten

• Gebeurt al te vaak dat een batch niet 100% is.
  • Problemen treden niet meteen op.
  • Slechte service als je een OEM variant koopt.

Ik heb deze schijven en de voorganger puur voor backup doeleinde gekocht.
Met de voorganger bedoel ik de WD20EADS.
Daar heb ik in Juli 2009 ¤199 per stuk voor betaald. (5 stuks ,outch zii mijn beurs)

Met backup bedoel ik dat ik ze in een nas had ingebouwd en deze deed ik alleen aan als ik een major backup wilde maken hooguit 2x per week.

Dit is geen review betreffende performance, deze zijn er genoeg.
Maar mijn ervaring met dit product en andere WD disken.

Wees gewaarschuwd als je OEM disken koopt laat WD je links liggen!
Geen coulance niks.

Waarom zeg ik dit? Wel ik heb problemen met een disk gehad.
Maar dacht dat het probleem aan de NAS lag.
Na een migratie van m'n data , en wat tests en her config.
Leek alles ok. Omdat ik 2 nas systemen heb.
Heb ik deze links laten liggen. Echter toen ik hem echt nodig had, bleek dat de garantie termijn was verlopen met 1mnd. Terwijl de problemen aantoonbaar 1jr eerder waren opgetreden.Wd begreep dit en zij dit te gaan voorleggen.
Aan hun Back Office..bla,bla overleg en nog eens overleg (polder bedrijf)
Later kreeg ik een vriendelijke NEEN want het was een OEM disk dus geen coulance mogelijk !!

Aldus beknopt mijn slechte ervaring en waarom ik denk dat dit relevant is!
ik heb dus 5 van deze disken gekocht.
En gebruik ze alleen voor belangrijke backups. Dus ze staan niet vaak aan.
Ondanks dit is de SMART data niet bemoedigend en durf ik mijn data niet op de resterende niet defecten disken te zetten.

Wees gewaarschuwd koop je disken dicht bij huis. En zeker geen OEM disken.
Lees goed de garantie voorwaarden. 1jr is zeker niet voldoende.
In mijn opinie is 2jr minimaal en 3jr verantwoord.
Gebruik de disken regelmatig het 1jr .
Hou indien mogelijk de SMART data goed in de gaten.
Persoonlijk heb ik het even gehad met WD. Als er geen 3jr garantie op zit neem ik geen WD..Maar aan u de keuze..

Heb jij ook een WD Green SATA 3 Gb/s, 2TB?

Als je oem koopt laat iedereen je links liggen, dat is juist OEM. Het is voor systeembouwers bedoelt die dan het risico op zich nemen en dus op massa productie van computers die paar euro per computer snel duizenden euros worden.
ik vind je "review" wat kortaf, het is vooral een stukje tekst geschreven uit emotie, je bent boos dat WD je in jou ogen niet juist geholpen heeft.
Als je het zo belangrijk vind dat de disken betrouwbaar zijn dan had je niet de green line moeten nemen maar de red line. Om nou die 4 disken niet meer te gebruiken omdat er 1 gesneuveld is vind ik wat overdreven.

Ik heb zelf 2 van deze disken en die draaien perfect
Emotie klopt helemaal ik mag dan wel it'r zijn maar ben geen machine dus emoties heb ik helaas ook.

En de Redline waar jij het over hebt is nu pas ingevoerd.

En zie ook de prijs ¤200 per stuk daar mag je wel iets meer voor verwachten dan!
Pech mot je maar geen GReen line kopen .!

Maar ja als jij dat wel ok vind prima toch..

Dus je hebt 100% gelijk ik heb uit emotie geschreven.
Maar !! Ook om met iedereen mijn ervaring te delen.
En iedereen moet zijn of haar conclusies treken uit mijn ervaring .
Of zoals jij het doet voorkomen uit mijn voorval..
Wij draaien 6 van deze schijven als film opslag naast onze wd red schijven die als backup schijven dienen. Na 3,3jaar sneuvelde 1 van deze wd green schijven, netjes een nieuwe gekregen van wd onder gratis verlengde garantie. En ook op de OEM schijf die ik nu dus heb terug gekregen als vervanging garanderen ze dat ik minstens 1 jaar garantie van ze krijg. Dingen lijken dus wel te veranderen bij wd!
@ Huraco95 Wouw " gratis verlengde garantie " klinkt bijna te goed om waar te zijn.

Als consument wil ik graag meer weten omtrent deze "gratis verlengde garantie" vertel aub. ;)
Goed om te horen dat WD zichzelf betert. Al staat mijn eerder incident met OEM producten mij vers in het geheugen..

Wat ik denk ik wel ga doen is voor WD kiezen.. Maar ik ben nog iets wat te huiverig om voor een OEM disk te gaan.

Toevalligerwijs heb ik een aantal dagen geleden even naar wat hd's gekeken en mijn oog viel op de RED disken van WD, die zouden een hoger MTBF ik dacht zelfs tot 1mil uren..

Maar goed ik denk dat we als consumenten altijd scherp en kritisch moeten blijven / zijn.
En praktijken als Apple zien te voorkomen. Gelukkig is WD bij lange na niet zo arrogant.

Ik vind het niet erg om iets meer te betalen voor een product zolang ik daar kwaliteit voor terug krijg.
Men mag wat mij betreft besparen op reclames en het geld steken in garantie termijnen verlengen.

Zie bijvoorbeeld Thulle nooit reclame van gezien _/-\o_ maar ik was zo onder de indruk van hun 15jr garantie !! waar ze eigenlijk mee zeggen, " wij zijn arrogant ONZE producten gaan gewoon mee mensen"
En niet als apple "wij zijn arrogant , omdat wij gewoon de BOM zijn, beter dan de rest die ons na doen" Maar op gebied van garantie is het niet "daden of woorden" maar stilte hahaha..

Dus ieder verhaal / incident melden , en ook positieve zaken zoals jij deed ;-)

Vriendelijke groeten..