Inter-Tech Mini ITX Q-6

Specificaties Mini PC • 2 interne bays - Bekijk alle specificaties

Inter-Tech Mini ITX Q-6 Review

kakanox 21 februari 2013, 2.841 views

Inter-Tech Mini ITX Q-6

Pluspunten

• stijlvol (a la MacMini, maar nog wel iets minder mooi)
  • compact
  • praktische inrichting
  • daadwerkelijke voeding los, dus geen onnodige hitte-ontwikkeling in het kastje

Minpunten

• van binnen wel praktisch, maar niet foutloos afgewerkt
  • korte kabels vanaf voeding
  • stekker aan linkerzijde

Kwaliteit voeding Score: 4
Even een korte review gezien er nog geen staat:
Hoe goed is een mini-ITX behuizing? Het is erg belangrijk om dit kastje in de juiste context te zien.

Zoek je in de eerste plaats een stijlvolle behuizing en heb je heftig ruimtegebrek, dan is het een goed keuze. Wil je uitbreidbaarheid, dan ben je bij een dergelijk klein kastje aan het verkeerde adres.

In mijn geval had ik een kastje nodig dat geschikt was voor snelle backups en dat stijlvol stond in een kantoor van 14 m2; ik kon het apparaat niet anders plaatsen dan in het zicht.

Om deze wens in te willigen is de Inter-Tech toen voorzien van een Intel moederbordje met een Atom D510, 4GB DDR2-SODIMM geheugen en 2x750GB harddisks in RAID-0.

Dit beviel goed, ook viel het me op dat de schijftemperatuur niet eens extreem opliep. De ruimte tussen de schijven en de koeler was namelijk slechts enkele millimeters. Systeem was altijd stabiel en één van de twee schijven is nog in mijn bezit + werkt nog perfect.

Wat me bij het inbouwen wel opviel is dat de kabels van de voeding vrij kort zijn en ik had een paar (ondiepe) sneetjes in m'n vingers naderhand. Daarnaast ligt de harddisk echt tegen een metalen plaat aan. Ik weet niet of dit kwaad kan dus er zit een papiertje tussen gefrot.

De behuizing voelt verder overigens uiterst stevig aan (volledig metaal), het enige dat knullig is is de stroomstekker aan de linkerzijde (steekt nogal uit).

Momenteel is het kastje voorzien van een Jetway-moederbordje (VIA, http://www.jetwaycomputer.com/J7F4.html) met een enkele 40GB 2,5" harddisk. Dit draait zeer stabiel en vooral ook zeer stil: Er draait geen enkele fan en de temperatuur wordt niet hoger dan ca. 50 graden.

Heb jij ook een Inter-Tech Mini ITX Q-6?

Beknopt en nuttig!

Dank U.
Beste kakanox,

Bedankt voor je review!
In de info van dit product staat dat er plek is voor twee 2,5" schijven. Ik las dat je in eerste instantie 2x750gb schijven erin had zitten. Betrof dit ook 2,5"?
Ik zit te overwegen om deze case aan te schaffen icm asrock e350m1 en zou het liefst een 2,5" SSD en een 3,5" HD (heb ik nog in mijn bezit) erin willen plaatsen.

Enig idee of dit zou lukken/kunnen?
Bij voorbaat dank,
Peter
2,5 icm 3,5 gaat niet lukken. Met een Asrock E350M1 past een 3,5 sowieso niet tenzij je een extreem dunne schijf hebt. 2x 2,5" zitten tegen de bovenkant naast elkaar, de 3,5" zit dan een kwartslag gedraaid.

Sowieso gaat 2 schijven in ieder geval een warmte-uitdaging opleveren... echter zijn 1TB's van 2,5" prima te vinden en nauwelijks duurder dan 3,5" - ruimte zat toch? :)
Dank voor je reactie! Dan ga ik toch nog even verder kijken.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.