Acer CloudMobile S500 Zwart Review

bredend 19 februari 2013, laatste update op 5 juni 2014, 1.570 views

Acer CloudMobile S500 Zwart

Pluspunten

• Hoge resolutie
  • Lage prijs

Minpunten

• Batterij kan snel leeg raken.
  • Grid van digitizer best goed zichtbaar.

Even een korte review van de Acer CloudMobile. De reden dat ik dit toestel heb gekocht is dat dit het goedkoopste toestel is met een HD-ready scherm van 4,3". Ik heb het toestel nu zo'n twee weken in gebruik en had hiervoor een HTC Legend. Ik gebruik mijn telefoon niet heel veel: af en toe bellen, wat op internet opzoeken, sms, etc. Als launcher gebruik ik Zeam.

De batterij kan snel leeg raken. Toen ik de telefoon net had en dus veel mee speelde ging de telefoon maar 1 dag mee. Nu ik alles naar wens heb ingesteld hoef ik hem niet zo vaak meer op te laden, om de dag eventjes, soms na 3 dagen. Ik heb dan wel standaard de energiespaarstand aan. Dan gaan wifi en 3g uit als het scherm uit staat en is de helderheid lager. Als ik een foto heb gemaakt wil ik die natuurlijk wel goed zien. Daarom heb ik QuickPic ingesteld op maximale helderheid bij het bekijken van een foto.

Wat me opvalt is dat het grid van de digitizer goed zichtbaar is. Als je plat over het scherm kijkt zie je een ruitpatroon over het scherm met kleine stipjes op de kruisingen. Mijn Legend had alleen de stipjes die een heel klein beetje zichtbaar waren. Bij mijn Archos 101 is het ruitpatroon nog zichtbaarder.

Verder vind ik het toestel erg mooi, houdt het lekker vast en is het van een goed gewicht. Het LCD is prima, net als de bouwkwaliteit. Er staat dan wel Acer op maar niets wijst erop dat dit toestel de imagoproblemen waarmaakt. Zelfs de bijgeleverde Acer Print app is een toevoeging. Hij herkent mijn Canon wifi printer zonder problemen en wist zelfs correct te melden dat de inkt bijna op is.

Ik ben erg tevreden met dit toestel. Voor ongeveer §280 krijg je veel terug.

Het toestel is in januari terug naar de winkel gestuurd omdat het uitviel zodra je er iets mee deed. Na een maand weer teruggekregen met nieuw moederbord maar toen was het probleem niet opgelost. Weer opgestuurd. Een maand later weer teruggekregen met nieuw moederbord en nieuwe accu. Toen werkte de oriŽntatiesensor meestal niet. Weer opgestuurd. Na een maand weer teruggekregen. Toen zaten er af en toe rare pixels rondom de letters, alsof er een fout zit in de font-rendering. En bluetooth kan geen apparaten vinden of gevonden worden.

Volgens mij gebruikt Acer moederborden van andere retouren bij het repareren......

Heb jij ook een Acer CloudMobile S500 Zwart?

hoi, kan je 'm trouwens met 1 hand bedienen?
gr.
Wil
Ja, dat kan. Je kan niet overal bij maar kan hem eenvoudig hoger of lager vastpakken.
heb 'm sinds zaterdag ook, en ben zeer tevreden, ligt goed in de hand, en past prima in m'n broekzak nog ;-)
wat een stuk sneller en stabieler dan m'n Xperia U.... :-)
we gaan nog even door met testen...