Rapoo Keyboard E2700 Zwart Review

QuintS 18 februari 2013, 1.372 views

Rapoo Keyboard E2700 Zwart

Pluspunten

• Reactieve trackpad
  • Less is more ontwerp

Minpunten

• Neerleggen voor volledige bediening
  • Toetsen niet altijd even reactief

PC aan TV werkt. Muizen... zoek eens een vlak oppervlak op je schoot. En het leuren met een full-size keyboard werd ook rot. Op naar een kleinere variant met trackpad en deze is het geworden.

Vormgeving:
Het toetsenbord is klein vormgegeven. Zo klein dat hij in een blinde greep soms wordt verward met de TV afstandsbediening.

Prijs:
Nogal prijzig, maar voor het ontwerp en vergeleken met de diNovo mini een prima budget keyboard.

Bouwkwaliteit:
Voorzijde is geheel toetsenbord. Achterzijde is glimmend aluminium met dunne strip voor de batterijen. Dun, licht en stevig.

De toetsen daarentegen voelen wat stroef aan bij de aanslag. Ook hoor je ze allemaal een beetje ratelen als je het toetsenbord schudt. Het is zeker niet bedoeld hier lange teksten mee te schrijven.

Precisie:
Toetsen doen het (soms beetje hard indrukken), track pad doet het en bereik is ook prima. Zelfs door een wand is de PC te bedienen.

Functionaliteit:
Graag had ik nog een paar knoppen gehad om de muisklikken te bedienen. Met twee handen aan het toetsenbord is de linkerhand vrij en die zou ik graag in willen zetten voor de muistoetsen.

De functietoetsen zitten onder de 'Fn'-toets en ze zijn vrij gemaakt voor diverse media toepassingen. Dat scheelt weer wat real estate en de toetsen zijn handig. Helaas moet je wel je best doen om bijv. de alt-F4 combi te maken. Daar moet nog een 'Fn'-toets bij.

Toetsenbord is niet verlicht, maar voor die prijs en maat is dat ook niet te verwachten.

Ergonomie:
Het toetsen bord heb je vaak met twee handen vast. Niet alle toetsen zijn direct bereikbaar. Ook toetsen combinaties zijn dan moeilijk te maken. Voor andere acties dan simpel muizen en een paar toetsen indrukken moet het toetsenbord neergelegd worden. Niet altijd handig.

De functie om met twee vingers te scrollen is leuk. Maar ook hier moet het toetsenbord voor worden neergelegd. Hier had ik toch graag een zone op de trackpad voor gehad om te kunnen scrollen.

Drivers en ondersteuning:
Plug and play... Can't play with the plug. Geen fabrieksoftware om aanpassingen te doen.

Conclusie:
Over het geheel had ik ietsje meer verwacht voor de prijs. Maar misschien had ik dan toch het dubbele moeten betalen voor een diNovo mini.

Heb jij ook een Rapoo Keyboard E2700 Zwart?