Specificaties Laser all-in-one (Kleur) met WiFi en Ethernet - Bekijk alle specificaties

Samsung CLX-3305W All-in-One Color Review

PeterChe 17 februari 2013, 7.056 views

Samsung CLX-3305W All-in-One Color

Pluspunten

• Handzaam (relatief) en een robuust uiterlijk.
  • Deze printer is nauwelijks groter dan de forse inkjet-printers. Ook qua behuizing voelt het degelijk aan. Op een aantal punten zijn wel consessies gedaan (klep scanner is licht, en de sluitingen van lades gaan niet automatisch), maar dat is niet bezwarend
  • Draadloos werkt geweldig. Via de installatie-CD is de printer erg goed in het netwerk te hangen. Hangt nu aan 1 PC met een kabel, maar daarnaast via netwerk of wifi-direct te benaderen met andere PCs en android devices. Deze vinden de printer dankzij de app moeiteloos.
  • Zoals alle Lasers: geen uitdroging. Voor mij het meest belangrijke argument omdat ik in tijd de printer soms maanden niet gebruik, en daarna tijdelijk erg intensief.
  • De installatie van de printer, met name het netwerk gedeelte, stelt werkelijk niets voor, wanneer je een basis-kennis bezit (zie ook negatief punt)
  • Na installatie is de bediening op zowel android als PC erg eenvoudig en snel. Waar mijn oude HP veel tijd nodig had voor communicatie over USB, is de communicatie (of verwerking van info door de printer?) nu vele malen sneller.
  • Printkwaliteit is geweldig voor deze klasse. Ik was met name onder de indruk van de kleurenprint op grof budget-papier. Hier kan mijn oude HP inkjet niet aan tippen, en ook op fotopapier komt de laser toch minimaal net zo goed uit de bus. Volgens de bladen een strijd die een inkjet zeker zou winnen. Natuurlijk is tekst strak, zoals het hoort.

Minpunten

• Eerste toner is slechts 35% gevuld. Dit is bekend , maar blijft toch mateloos irritant. In de praktijk betekend het dat je na 400 tot 600 pag. een dure zwarte toner cardridge moet kopen. Die gaat dan overigens wel lang mee....
  • Eenvoudige installatie bevat details die voor leken niet te begrijpen zijn
  • Een leek zal er niet bij stil staan, wat het betekend als je wifi-direct wilt gebruiken om te printen. Ook staat er niets vermeld over het gelijktijdig gebruik van USB en draadloos netwerk. Bij mij liep het setup-programma drie keer vast ("not responding"), maar het is misschien een combi van mijn config? Wel de reden om drivers-stabiliteit slechts op voldoende te zetten, hoewel het na de installatie geen enkele invloed meer heeft. Overigens op de 2e PC de drivers online ge´nstalleerd zonder problemen.
  • De uitvoerlade is, zacht uitgedrukt, erg beperkt. Ik heb er nog geen stapel van 100 pag op gehad, maar ik ga dat ook niet proberen. Ook jammer (maar een begrijpelijke keuze) is het ontbreken van full duplex printen. Er is nu een handmatige tussenkomst nodig.

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 3
Een eerste review, met name omdat er nog weinig over deze printer te vinden is.

Na lang wikken wen wegen i.p.v. een injet- multifunctional voor deze samsung gekozen. Belangrijkste redenen:

• Beschikbaarheid laser <> inkjet (uitdrogend)
• Prijs (t.o.v. concurerende lasers)
• Draadloze netwerkfunctionaliteit, zodat de energieslurpende PC nooit meer als printerserver hoeft te draaien
• Positieve uitlating van bekende over printkwaliteit van Samsung
[/list]

In de zoektocht naar laser-multifunctionals voor de kleine beurs heb ik met name gekeken naar Samsung en Epson. Omdat de AcuLaser (CX17 met een vergelijkbare prijs) geen Wifi ondersteund heb ik uiteindelijk voor de Samsung gekozen.

Hoewel pas kort in het bezit van deze printer, ben ik er tot nu toe erg tevreden over. Ik gebruik hem in een netwerk met een Vista, een W7 PC en twee android devices.

Heb jij ook een Samsung CLX-3305W All-in-One Color?

Vraag: is er in de software een optie om op een redelijk eenvoudige wijze (handmatig met omkeren ok) duplex te printen?
Deze optie is aanwezig, en werkt goed. Pakje papier uitprinten, stapel weer in de papierlade en printen maar. Overigens ben ik nu (na ca. 2 maanden) uitermate tevreden over deze printer.
Hoeveel was je voor de vervangende zwarte toner kwijt? Origineel?
Kun je ook op dit apparaat scans maken en deze naar een PC of NAS pushen (ipv het managen van de scan vanaf een PC)?
Het is idd mogelijk om te pushen. Echter wel door een erg beperkt schermpje lopen om dit te realiseren. M.a.w., incidenteel is dit goed werkbaar. Dagelijks een hele portie scans: Niet handig!
Misschien is het goed te vermelden dat wanneer er papier in de lade zit, deze uitsteekt. Samsung adverteert wel mooi met de compactheid van de printer, maar dit wordt niet vermeld. Het uitsteken van de papierlade is voor mij een teleurstelling, en reden om het apparaat nu niet te kopen.
Ik heb ook deze printer, exact hetzelfde exemplaar. Nu ben ik er van overtuigd dat mijn kwaliteit ver beneden maats is. De printer staat nu bij Microfix maar kunnen daar natuurlijk niets constateren.
De vraag die ik graag wil stellen is: kan jij / iemand met ditzelfde soort type printer een DEMO pagina uit printen, daarna deze met een goede Smartphone camera in daglicht van het A4 tje een foto maken en deze dan op tinypic of andere website zetten en dan de link hier posten. Dan kan ik namelijk de output met de DEMO pagina van mijn output vergelijken of deze allebei indentiek zijn.
ik heb deze printer met de zelfde reden gekocht als PeterChe.
In eerste instantie was ik uiterst tervrede over deze printer, ik was met name uiterste tervrede over de afdruk kwaliteit van de afbeeldingen, die waren veel beter dan ik had verwacht.
Ik heb hem nu denk ik bijna een jaar, en als ik de printer 1 weekje niet gebruik dan krijg ik vervaagde afdrukken als ik wat wil uitprinten, het maakt niet uit of het in kleur of alleen zwart/wit is.
Het cotrast is nu gewoon vele male minder :(

Verder ben ik ook niet tevrede over de wifi functie, ik moet de printer telkens hard uit/aan zetten anders komen de afdrukken niet door, ik krijg dan een melding bij de mac of in windows dat de printer niet bereikbaar is.
Als de printer dan weer opstart is dan komen de afdrukken die in de wachtrij staan er wel door
Ik heb zijn broertje, de Samsung Xpress C460W onlangs aangeschaft en vind het contrast ook niet mooi meer. De eerste afdrukken waren echter fantastisch.

Heb je dit probleem op kunnen lossen?

Alvast bedankt!
ik kan op een of andere manier niet meer fatsoenlijk uitlijnen met deze printer. niet met word en ook niet met photoshop ! help ?
Ik werk veel met zwarte-wit afbeeldingen zonder kleur.
Mijn tekstverwerker is Office 2013 en wijzig de kleuren met OPMAAK van Word.
Een afbeelding met kleur geef ik grijswaarden.
Als ik nu een zwarte afdruk maak met de Samsung printer krijg ik een afbeelding met een grijs - blauwe kleur.
De tekst is zwart en het plaatje is licht gekleurd.
Graag zou ik van het plaatje ook een zwarte (kleurloze) afdruk hebben.
Wie kan mij helpen bij dit probleem.

Al eens geprobeerd om een originele test foto uit te printen van Samsung, met die gekleurde knopen?
Kan geloof ik in dat kleine menuutje wat overigens best verlicht had mogen zijn.
Als die test foto niet goed is, kunnen de toners er even uitgehaald worden en voorzichtig heen en weer bewegen, toner kan wat vast zitten.
Als dat niet helpt, even Samsung contacten, zit nog garantie op.
Niet laten versloffen, dat is zonde, de printer is duur genoeg.
Laat eens horen hoe het is afgelopen.

Fred.