HTC HD2 Zwart Review

QuintS 14 februari 2013, laatste update op 14 februari 2013, 555 views

HTC HD2 Zwart

Pluspunten

• Te rooten en Android erop te zetten

Minpunten

• Windows Mobile

Prima telefoon, mits je er Android op zet. Nadat ik de telefoon had gekocht vrijwel direct Android erop gegooid. Ik werd gestoord van Windows Mobile. Wat ingelezen op fora en installeren ging gelijk goed.

Zelfs na drie jaar in bezit gaat hij prima mee met de rest.

Als ik nu voor de keuze sta om een nieuwe/tweedehands telefoon te kopen, zou ik kijken of hij heel goedkoop te krijgen is op marktplaats. Anders gewoon gaan voor een modernere telefoon.

Featureset:
Alles zit erop wat ik nodig heb. Nog geen nfc, maar ik ben nog niet tegengekomen dat ik dat mis.

Bereik:
Bereik is prima. Niet denderend, maar kom ook niet snel zonder. Tenzij ergens in een kelder.

Accuduur:
Na een werkdag is meestal de batterij leeg. Ik kan ook mijn best doen niks aan te zetten en hem niet aan te raken. Dan gaat hij drie dagen mee.

Gebruiksgemak:
Knoppen aan de onderzijde zijn snel ingedrukt, waardoor bij het uti je broekzak halen vaak het scherm aan is. Vind ik verder niet storend.

Design:
De voorkant is bijna geheel scherm. Daar hou ik van. Geen gepruts met dikke bezels. Best dun voor zijn tijd.

Scherm kwaliteit is ook goed. Groot, dus veel te zien. Vergeleken met nieuwe modellen loopt hij niet achter. Lagere resolutie, maar meer kan je van deze telefoon niet verwachten.

Bouwkwaliteit en afwerking:
Voelt degelijk en weegt genoeg om niet als een stuk plastic te voelen. Achterkant is het klepje van de batterij gelakt. Deze begon bij mij af te bladderen. Ik heb de rest ook weggekrast. Ziet er nu uit alsof het zo hoorde.

De digitizer is een keer stuk gegaan. Via ebay een nieuwe besteld. Oude digitizer gescheiden van LCD en alles weer in elkaar geplakt/geschroefd.

De knoppen doen het nog prima. Veel gelezen over falen hiervan, maar van deze doen ze het nog.

Stabiliteit & betrouwbaarheid:
Afhankelijk van de ROM. Cyanogenmod ports werken over het algemeen wel prima. Ik heb geen idee meer van WM 6.5.

Prijs:
Destijds ruime tijd na introductie gekocht. Nu wordt hij voor rond de 100 euro 2de hands verkocht. Is hij niet waard. Kan je beter iets meer betalen voor iets beters.

Beeldkwaliteit opname:
Prima voor een impressie. Resolutie OK. Kleuren zijn wel flets. Is naderhand op te poetsen, maar je weet dat je daar toch nooit tijd voor gaat nemen. Ik heb betere kleuren op andere modellen gezien.

• Android IOIO

Heb jij ook een HTC HD2 Zwart?

Had zelf deze telefoon ook een jaartje gehad (overgekocht van een medetweaker) en vond hem ook heerlijk werken op Android. Maar als ik hem nu 2e hands zie dan zou ik denk ik op dit moment voor een 'china-phone' gaan voor 150-200 Euro (jiayu G3-4 etc.)

Android draait top op deze telefoon en ook WM heeft een goede custom rom support.

Ben zelf persoonlijk van deze HD2>HTC Sensation>Samsung Galaxy Nexus gegaan, is wel echt een gigantisch verschil :+

OT:
1* voor nu, zou je nog wat verder kunnen zeggen over het scherm? scherpte? Stukje over de camera vertellen? Vooral ook over hoe je het gebruikt van de fysieke knoppen vind werken.

Dat laatste was ik altijd bang voor, een veelvoorkomend probleem van de HD2 was dat je touchscreen het op een gegeven moment kan begeven omdat de digitizercable (?) onder de off-button zit, deze drukt hier altijd dus op en kan op een gegeven moment lam worden. De knop wordt hierna ook lam en 'klikt' als het ware niet meer in vergelijking tot de andere knoppen. (eigen ervaring)

[Reactie gewijzigd door Salmon op 14 februari 2013 17:05]