Fantec MR-25D Review

Ploink 14 februari 2013, laatste update op 14 februari 2013, 213 views

Fantec MR-25D

Pluspunten

• Stevig
  • Geen losse adaptertjes kabeltjes.
  • Slechts 1 sata power kabel nodig.

Minpunten

• Goed voor de schroothoop.

Dit ding heeft een aantal ontwerpfouten in het armpje dat de disk uitwerpt, hierdoor is het niet geschikt voor een moderne dunne SSD zoals de Samsung 830. Het armpje zit te hoog en beweegt over de schijf heen zodat deze vast blijft zitten in de behuizing.

Ik heb 'm opengeschroefd om te kijken of ik er wat aan kon doen en vond nog meer problemen:

Het metalen armpje kan wel 4mm op en neer door speling in het draaipunt. Door die speling kan het onderste armpje tegen de bovenste disk komen en als dit een HDD is met printplaat aan de onderkant zou dit sluiting of beschadiging kunnen veroorzaken.

Niet het armpje zelf, maar het pootje van een dun veertje duwt tegen de disk wanneer deze uit de connector wordt geduwd, waardoor krassen kunnen ontstaan.

Het metalen armpje duwt krachtig tegen het printplaatje aan de achterkant als er een disk in zit, op een plek met printsporen. Als door gebruik de dunne groene laklaag doorslijt dan onstaat sluiting.

Helaas heb ik er aan geprutst en kan 'm niet met goed fatsoen terug sturen.
Hij ligt nu op de schroothoop.

• OCZ Vertex 2
  • Samsung 830

Heb jij ook een Fantec MR-25D?