Hitachi Deskstar T7K500 HDT725050VLAT80, 500GB Review

RinussieNewbie 16 april 2008, 920 views

Hitachi Deskstar T7K500 HDT725050VLAT80, 500GB

Pluspunten

• Zeer snelle en fluisterstille schijf.

Minpunten

• Betrouwbaarheid. De mijne is binnen 4 maanden vertrokken naar de eeuwige jachtvelden en de garantie service van Hitachi is bedroefend slecht.

In november 2007 kocht ik een externe HD, met een USB en Firewire aansluiting. Deze HD leek zeer goed te werken. Zeer snelle toegangstijden en dito laag geluidsniveau. Helaas bleek de disk niet meer toegankelijk begin maart 2008. Van alles geprobeerd, maar helaas was deze disk over gegaan naar de eeuwige jachtvelden. Nu heb ik vroeger al meerdere Deskstars, cq Travelstars gebruikt, waarvan geen enkele HD ooit de levensduur van de PC heeft uitgehouden :'(
Aangezien ik deze externe HD via het internet had gekocht, heb ik zelf maar de euvele moed genomen, om de garantie bij de fabrikant te claimen. Dus bij de firma Hitachi een RMA aangemaakt en per omgaande een adres gekregen om naar op te sturen.
Dit natuurlijk wel aangetekend gedaan met ontvangst bevestiging. Ruim n week nadat het ontvangst bevestigd was, werd eindelijk ook de RMA-status gewijzigd naar "Disk Received" Vervolgens duurde het 14 dagen voordat ik de melding kreeg dat er een "replacement" verstuurd zou worden, met een link naar UPS.com met een tracking nummer. Op de website staat vermeld, dat een replacement binnen 2 tot 5 werkdagen verstuurd wordt na ontvangst van de defecte disk.
Het is nu inmiddels weer 14 dagen later en UPS zit nog steeds op ontvangst van het pakketje te wachten, zodat ze het naar mij kunnen sturen...

Aangezien mijn ervaringen met Hitachi toch al slecht waren en nu dit weer, raad ik iedereen AF om een Hitachi disc te kopen. En ik weet dat Dell ze veel gebruikt....

Heb jij ook een Hitachi Deskstar T7K500 HDT725050VLAT80, 500GB?

Dit lijkt meer op een klaag rubriek dan een review.
Heb 2 van deze schijven al ik weet niet hoe lang in raid 0 draaien en die gaan als een speer. Ze zijn een stuk stiller dan de F1's van samsung en de accestime ligt ietsje lager.

Top schijven!
Same here! Altijd Hitachi schijven gehad, nooit geen problemen. En idd, voor klachten is dit niet de juiste plek!
Hier ook twee van deze schijven (S-ATA, dat wel) in Raid-0 als Windows schijf die al drie jaar meegaan en zr intensief gebruikt worden.
Dit is natuurlijk geen review. Het enige wat je meld is dat je hd kapot is gegaan na 4 mnd en wat info over de RMA afdeling van hitachi. (Waar ik persoonlijk overigens betere ervaringen mee heb). Volgens mij worden die disken ook erg heet in een externe behuizing, kan best zijn dat ie daardoor sneller overlijd.
Ik heb zoveel vertrouwen in hitachi dat ik gewoon mijn hele OS op 4x raid0 hitachi's heb staan :)