Sennheiser LX 70 Sport Review

robkorv 15 april 2008, 1.279 views

Sennheiser LX 70 Sport

Pluspunten

• hoge en midden tonen klinken perfect en gedetailleerd
  • leuke en frisse vormgeving

Minpunten

• zit niet lekker
  • zwak bij lage tonen
  • accessoires hebben geen meerwaarde

Ik heb deze oordopjes genomen omdat ik goede ervaringen heb met sennheiser. Ik heb voorheen de pmx 60 gehad. Nadat de pmx 60 was versleten heb ik met goedkope oordopjes (mx 350) rond gelopen. Ik vond het nu tijd om weer wat betere oordopjes aan te schaffen. Ik ben voor oordopjes gegaan omdat er dan geen band om me hoofd zit. Ik vond het design van deze oordopjes fris en uitdagend.

Op http://www.style-your-sound.com/ staat dat deze oordopjes een uitgebalanceerde en gedetailleerde geluidsweergave geven. Dat geven ze deels. Er zit veel meer detail in het geluid. Ik heb een aantal keer hetzelfde nummer me de mx 350 en deze oordopjes geluisterd en ik hoor meer detail. Ik merk dit nog meer bij het spelen van counter-strike source. De geluidssamples zijn meer helder en gedetailleerder.

Waarom dan geen zeer goed bij Kwaliteit geluidsweergave? De hoge en midden tonen zijn perfect ik mis alleen een warme diepe bas. Muziek die het veel van een bas moeten hebben (bijv. R & B) en ontploffingen in films klinken afgevlakt en mild.

Het grote probleem van deze oordopjes is het groene draad tussen de twee oordopjes. Dit is een soort ijzerdraad waar spanning op staat. Dit ijzerdraad krult door deze spanning en om de oordopjes op het hoofd te krijgen moeten de oordopjes eerst gedraaid worden totdat de spanning zo is verdeeld dat de oordopje opgezet kunnen worden. (ik hoop dat mijn foto's dit verhaal duidelijk maken).

Door deze spanning gaan de oordopjes niet goed in het oor (dit verklaart misschien ook de platte bas) en zitten ze niet lekker. De ooradapterset die is bijgeleverd biedt ook geen uitkomst.

Het opbergdoosje wat is meegeleverd is van dun plastic en heeft een klik systeem dat fragiel aan voelt. Ik vind het een te simpel doosje voor deze prijs.

Ik heb dus bijna 30 euro betaald voor oordopjes die aardig geluid geven, niet lekker zitten en als extra zit een fragiel opberg doosje bij.

Heb jij ook een Sennheiser LX 70 Sport?

Deze zijn "in-ear", het werkt alleen niet door het ontwerp.

-- edit na uitleg definitie in-ear --
Het nadeel van in-ear vind ik dat je helemaal afgesloten wordt van de omgeving. Ik luister muziek op de fiets en dan wil ik het verkeer om me heen kunnen horen.

[Reactie gewijzigd door robkorv op 16 april 2008 12:41]

In-ear betekent dat het rubberen dopje in de gehoorgang gedragen wordt, waardoor het zeer goed afsluit. Het afgebeelde dopje wordt echter in de oorschelp gedragen, het ligt over de gehoorgang en sluit deze dus niet "luchtdicht" af.
Als voorbeeld vond ik op de site van Bol.com deze: http://www.nl.bol.com/is-...rue&CategoryName=SCE&No=0
en kijk naar nummer 2 - de CX500.
(Bij mij werkt deze link niet naar behoren, vul dan in het Bol.com zoekveld "in ear" (zonder quotes) in en je komt er ook)

Ik gebruik iets dergelijks nu een aantal jaren naar volle tevredenheid, prima bas!

Tot mijn verbazing zie ik nu dat de in de oorschelp gedragen dopjes nu ook "in-ear" genoemd worden. Dat is verwarrend!
Kijk bv naar het onderste drie exemplaren (o.a) op bovengenoemde sitepagina. Dit is beslist niet in-ear te dragen. Kweek747 heeft dus ook gelijk.

[Reactie gewijzigd door Kailash op 16 april 2008 11:51]

in-ear wil zeggen dat ze echt diep in je oor zitten en ook nog eens je oor "luchtdicht" afsluiten.

aan de plaatjes te zien zijn deze dat absoluut niet.

Maar ik denk dat het nadeel van in-ear bij sporten de kabel noise is. Ik heb zelf de CX300 in-ear, en het geluid is super, maar kom je tegen de kabel aan dan hoor je dat heel goed. Ofwel bij sporten wordt je helemaal gek van de kabelbijgeluiden.

Ik weet overigens niet of dit bij alle in-ears is, maar de CX-300 zijn de instap in-ears van sennheiser, misschien dat de duurdere sennheisers of shure hier geen/minder last van hebben

[Reactie gewijzigd door Prulleman op 16 april 2008 13:12]

ze zijn gemaakt om goed te blijven zitten tijdens bijv. joggen. Dat ze dus iets minder draagcomfort hebben kan dus kloppen. waarom ben je niet voor in ears gegaan?
Kabelgeluid kan je stukken verminderen door het klemmetje te gebruiken wat ej bij verschillende sennheiserdopjes krijgt! Bij mij werkt het zeer goed (cx-500)
Als je 'm gewoon op je hoofd zet als zijnde een koptelefoon ipv een nek-drager dan zitten ze prima!