Specificaties 24" @ 1920x1200 (WUXGA) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama ProLite B2403WS-1 Zwart Review

Scoobjuh 14 april 2008, 1.236 views

Iiyama ProLite B2403WS-1 Zwart

Pluspunten

• geen dode pixels

Minpunten

• slechte kleur
  • beeld ongelijkmatig verlicht

Ik heb deze monitor gekocht naast mijn oude 19 inch Neovo. Het kleurverschil is opmerkelijk en op de monitor zelf niet in te stellen. Ik hou een bepaalde lichte rood/magentazweem in beeld die ook na urenlang aanpassen via de videokaart onvoldoende te verhelpen is. Dan heb ik die ene kleur net weer in overeenstemming, maar dan klopt een andere kleur weer niet.
Het beeld van de Neovo komt overeen met de printjes en het drukwerk. Die van de Iiyama dus niet. Zeer teleurstellend. :'(

Maar dat is nog niet alles :( . Het maakt niet uit hoe je voor de monitor gaat zitten, je hebt altijd last van een donkerder boven- of onderkant van het beeld. Net alsof er een gradient over een kleurvlak ligt. Buitengewoon hinderlijk in photoshop en voor dtp werk.

Op mijn werk heb ik al een paar jaar een Dell 2408, naar volle tevredenheid. Duur, maar dan heb je ook wat. Goedkoop blijkt maar weer eens duurkoop te zijn. De Iiyama gaat op marktplaats.

• nvidia geforce 7600 GT
  • Windows XP

Heb jij ook een Iiyama ProLite B2403WS-1 Zwart?

Volgens mij heb je dan ergens anders last van:

Kijk deze review maar eens:

In the end, this Iiyama Prolite B2403WS was a real favorite in our office. It combines the main essential ingrediants of a good screen with excellent reactivity (after adjustment), pre-calibratedd colors (!!!), a reasonable price (this is relative of course but exactly a year ago the Dell 2407WFP was launched at 1150), nice design, rotating base, vertically adjustable and can be pivoted

Ik heb hem zelf ook op me buro staan en verbaas me er over dat geprint en beeld zo goed overeenkomen.

Vergeet trouwens ook niet de Over drive op 2 te zetten, dit moet je doen om de afterglow zo goed als te laten verdwijnen.
Wat voor 19" Neovo scherm heb je dan, als dat een high end monitor is, ja dan kan ik wel geloven dat het niet helemaal overeen komt.
Blijkbaar zit je dan te dicht op het scherm plus dat had je kunnen weten, vanwege het tn-panel wat erin zit, dan had je voor duurder moeten gaan als je veeleisend bent.
tn-panels zijn vaak niet goed bruikbaar voor dtp werk, omdat ze hier simpelweg niet goed genoeg voor zijn.
De kleuren van de iiyama zijn uitstekend, iedere reviewer vind de kleuren prima. En al helemaal voor het geld wat ervoor gegeven moet worden!
De kwaliteit/opbouw van de review valt ook erg tegen, kort en krap.
Geef wat meer informatie, zoals hoe je het scherm aangesloten hebt, als je hem op de andere manier aansluit, hoe is de kwaliteit dan? Wat voor kabel zit ertussen? 10 meter cheap quality?

Zodra er niet meer en betere/hoogwaardige informatie komt geeft deze review een verkeerd beeld over deze uitstekende monitor! :X

Dan kan je hem beter op tweakers te koop zetten ;).

[Reactie gewijzigd door Lieuwe15 op 15 april 2008 13:08]

Ik verbaas me inderdaad ook over je oordeel. Je lijkt er verstand van te hebben doch lijkt het dat je een compleet ander scherm heb dan ik... Zou het wellicht met de batches te maken kunnen hebben? Ik heb hem inmiddels bijna een half jaar...
Je hebt niet toevallig dikke speakers naast je monitor staan?
hele dikke speaker ben ik bang haha, dit zijn perfecte schermen
Ik heb zelf ook dit scherm en ben er heel erg tevreden over! Perfect scherm imo!

Prachtig beeld en mooie kleurenweergave, met gamen en films kijken heb ik nogsteeds het " WOW" effect!