Specificaties 40" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 40PFL5507H Zwart Review

Hupseflups14Newbie 13 februari 2013, 1.001 views

Philips 40PFL5507H Zwart

Pluspunten

• De mogelijkheid om m.b.v. twonky (programmaatje kost iets van 15,-) media te streamen naar je tv vind ik erg fijn, echter de ondersteunende codecs zijn enigzinsbeperkt (met name wat betreft ondertiteling en audio). Het handigste vind ik zelf om een laptop/ pc via de hdmi ingang op mijn tv aan te sluiten.
  • Uitzendinggemist, Rtlgemist, Veronica en sbs 6 behoren onder andere tot de vele applicaties op de tv (toch wel handig als iets gemist hebt en het niet meteen wil downloaden, hoewel de beeldkwaliteit hooguit redelijk is te noemen).
  • De TV is tot nog toe pas 1x vastgelopen terwijl ik de apps toch redelijk intensief gebruik.
  • Ik vind het erg lastig om specificaties als contrast, kleurweergave en helderheid goed te kunnen beoordelen. Het enige wat ik hierover kan zeggen is dat ik het persoonlijk allemaal erg mooi, strak en scherp vindt uitzien en daarbij zie ik een duidelijk verschil met de wat oudere lcd tv's bij mijn kennissen/ familie.
  • Dit geld ook voor de vormgeving van de tv zelf.

Minpunten

• Nogmaals het is mijn eerste smart TV, maar wat mij opvalt en enigzins tegenvalt is de snelheid waarmee de apps geladen en geopend worden.

Ik ben nu sinds een half jaar in het bezit van deze TV. Ik heb hem destijds bewust gekocht vanwege de specificaties die deze tv allemaal bezat i.c.m. de prijs + alle Nederlandstalige applicaties. Het is mijn eerste smartTV. De mogelijkheden van deze philips smart TV zijn erg groot en volgens mij is Philips momenteel de aanbieder met het grootste aantal Nederlandstalige apps.
Wat voor mij ook een sterk pluspunt was, is dat de 5500 series niet over een dikke plastic rand beschikken maar daarvoor in de plaats een dunne alluminum rand bezitten.

Het 3d- kijken en opnemen via usb op een externe harde schijf heb ik nog niet uitgeprobeerd.

• laptop als htpc
  • sony surround systeem (8 jaar oud)
  • Ziggo CI+ module

Heb jij ook een Philips 40PFL5507H Zwart?

Leuk dat je het probeert, dat kunnen we alleen maar aanmoedigen, maar hij is nog niet echt waardig. Je zou eens kunnen proberen de punten die je (nu te) lang hebt uitgewerkt bij plus- en minpunten te verplaatsen naar de eigenlijke review en daar wat minder beknopt te zijn. Zo zou je pluspunt #2 kunnen samenvatten als "Veel apps", terwijl je de onderbouwing in de review zelf zet.

Zie maar of je hier iets mee doet, en zo ja: succes!