Specificaties 256GB 2.5" (SATA-600) @ 540/520MB/s - Bekijk alle specificaties

Samsung 840 Pro 256GB Review

johanneslol 9 februari 2013, laatste update op 20 februari 2013, 3.788 views

Samsung 840 Pro 256GB

Pluspunten

• Snel
  • Duidelijke software
  • Klein

Minpunten

• Prijs erg hoog

Na jaren een met mac gewerkt te hebben besloot ik een jaar geleden een nieuwe laptop te kopen met Windows 7, alleen werd deze geleverd met een 5200RPM schijf. ( Slecht dus ) Dus toen ik op tweakers zag dat deze een snelle SSD is, en aangezien de 830 ook vrij betrouwbaar was heb ik besloten deze te kopen.

Specs systeem:
Intel Core i7 2670QM @ 2.20GHz
8,00 GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Hewlett-Packard 17FA (CPU1)
Grafisch
Generic PnP Monitor (1920x1080@60Hz)
Mobile Intel HD Graphics ( AMD 6770M )

Wat krijg je er allemaal bij ?
Naast de SSD krijg je alleen een disk erbij met een korte handleiding, Samsung SSD Magician sofware en wat stickers.

De software Werkt erg goed en is mooi duidelijk, het flashen van de ssd is erg makkelijk, ook kan je snel de instellingen maken, naar wat jij het belangrijkste vind.

Je hebt de keuze uit " Maximum Performance, Maximum Capacity, Maximum Reliability, Advanced ( Custom) Hier past hij snel de instellingen aan van Windows. door bijvoorbeeld indexing aan of uit te zetten.

Zie foto's !

Ervaring :

Bij het overgaan naar heb ik een clean instal gedaan.

Het eerste wat opvalt is dat Windows veel sneller opstart In +/- 15 seconden met een cold boot. Programma's starten ook veel sneller op dan voorheen, vooral bij Itunes is dit goed merkbaar. Ook start Battlefield 3 veel sneller op. ( van eerst 2 minuten, naar zo'n 20 seconden)

Gemiddeld starten de programma's zo,n 4 keer sneller op. Bij deze raad ik iedereen aan die twijfelde net als ik of SSD nut heeft, gewoon doen!

Heb jij ook een Samsung 840 Pro 256GB?

Meer advertenties

Dank je voor je snelle respons, ik heb trouwens een Pro Serie besteld via Dixons, ik heb nu nog een OCZ Vertex 3 120 Mb uitvoering, maar die wil ik gaan plaatsen in mijn wat oudere laptop van MSI, als je het niet erg vindt ga ik morgen de gegevens van mijn MSI laptop aan jouw mailen of de OCZ er voor geschikt is.
Groetjes,
Johan
okay i hoop dat het bevalt ! En tuurlijk wil je helpen als ik dat kan. :)
Deze review is al weer wat oud, ik ben zelf geneigd om een Samsung Pro Serie aan te schaffen omdat de Evo voor mij maar weer een tussen oplossing is, ben je nog steeds tevreden met de SSD schijf, en hoe is de firmware ondersteuning van Samsung.
Gaarne je reactie,
Johan
Hallo Pana,

Ik ben nog zeer zeker tevreden over deze SSD, de firmware upgrades zijn erg goed. ( tot nu to 2 gehad)
En een paar weken terug is er ook support toegevoegd voor rapid storage.