Specificaties DVD speler - Bekijk alle specificaties

Salora DVD363HDMI

Pluspunten

• Veel leesbare formaten
  • Snelle USB

Minpunten

• Technische robuustheid (voeding USB)

Geluidskwaliteit Score: 3
Behalve een ruim assortiment aan aansluitingen kan deze DVD-speler ook de nodige formaten lezen. Eigenlijk alles wat ik erin stopte was af te spelen. Ook DVD-formaat (VIDEO_TS) vanaf USB redelijk vlot speelbaar.
En een zeer prettige prijs natuurlijk.
Elektrotechnisch bleek het apparaat echter een ramp: ik heb er in een week tijd 2 versleten. Op het moment dat een USB-drive aangesloten was en ik probeerde een DVD te laden viel de hele DVD-speler uit (plof, stank en daarna dood). De allereerste keer dacht ik dat het de kwaliteit van de DVD-speler was, maar bij de tweede speler trad precies hetzelfde probleem op (alleen had ik toen de DVD-speler zelf al getest).

Ik denk dat het iets te maken heeft met de begrenzing van het vermogen (en geen beveiliging daarvan) dat USB en DVD-speler tegelijkertijd uit de voeding kunnen trekken. Kleine inspectie leverde echter geen aanwijsbare geplofte zekering of consendator op, dus na dichtschroeven snel geruild voor een ander exemplaar. Toen dat tweede exemplaar het ook begaf, had ik het wel gehad met deze speler, ondanks de positieve punten.

Dus mijn conclusie is dat als je heel consequent niet Ún de DVD-speler gebruikt Ún er een USB-drive aan hebt hangen je een prachtig apparaat hebt. In ons huishouden met jonge kinderen vond ik dit echter een te risicovol gebeuren, waarom ik nu toch voor een ander product gekozen heb.

Heb jij ook een Salora DVD363HDMI?